جمعه 31 فروردین 1403

13 مهر 1395

از سوی کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین؛ طرح نایب الشهید در پیاده‌روی اربعین اجرا می‌شود

مسؤول کارگروه شاهد کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین از اجرای طرح نایب الشهید در پیاده روی اربعین خبر داد و گفت: زائران اربعین از طریق فضای مجازی و یا حضوری در این طرح نام‌نویسی می‌کنند تا نایب یک شهید در سفر معنوی پیاده‌روی اربعین شوند.


حسین عامریان با اشاره به اجرای طرح نایب الشهید در پیاده روی اربعین، گفت: این طرح از سوی کارگروه شاهد کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین و با شعار امسال در پیاده روی اربعین من نایب الشهید هستم، اجرا می‌شود.

وی با بیان این‌که در طرح نایب الشهید، هر زائر به نیابت از یک شهید به پیاده روی اربعین و زیارت اباعبدالله الحسین‌(ع) می‌رود، افزود: زائران اربعین امسال در پیاده‌روی هر کدام نایب یک شهید می‌شوند و به نیابت از شهید، در طول مسیر همراه با شهید بوده و زندگینامه و سیره شهید مورد نظر را مطالعه می‌کنند.

مدیرعامل کانون همبستگی فرزندان شاهد هدف از اجرای طرح نایب الشهید را از یک سو انتظار شهدا از ما و از سویی دیگر احتیاج ما به شهدا عنوان و ابراز کرد: شهدا خود را پیشمرگ کاروان زینبی کردند تا نایبان آنها بتوانند این مسیر را زینب‌گونه طی کرده و به کربلا برسند.

عامریان در ادامه با بیان این‌که نرم‌افزار نایب الشهید در حال طراحی است و به زودی در پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین (الاربعین) بارگذاری می‌شود، از خانواده‌ها و همرزمان شهدا خواست تا زندگینامه شهیدان خود را در اختیار مسؤولان مربوطه قرار دهند.

وی ارائه اطلاعات شهدا را از طریق سایت الاربعین با معرفی اولیه مشخصات همراه با تصویر شهید امکان‌پذیر خواند و گفت: زائران اربعین هم از طریق فضای مجازی و یا حضوری در این طرح نام‌نویسی می‌کنند تا نایب یک شهید در سفر معنوی پیاده‌روی اربعین شوند.

مسؤول کارگروه شاهد کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین خاطرنشان کرد: افرادی که می خواهند در ایام اربعین به نیابت از شهدا به زیارت حضرت سیدالشهدا(ع) بروند در سایت الاربعین نام‌نویسی کنند تا نام شهید به آنان معرفی و شهدا در ثواب این راهپیمایی عظیم میلیونی سهیم شوند.

وی با بیان این‌که جزئیات بیشتر این طرح پس از دهه محرم اعلام می‌شود، از همرزمان، خانواده و دوستداران شهدا اعم از طلاب، دانشجویان، پزشکان، معلمان، بسیجیان و دیگر اقشار مردم خواست تا در این سایت نام‌نویسی و اطلاعات خود را وارد کنند.

عامریان گفت: شهدا به ویژه شهدای مدافع حرم که امکان گام نهادن در مسیر کربلا را فراهم کردند، انتظار دارند حیات آنان را با زنده نگه داشتن راه آنان اعلام کنیم و ما مدعیان رهپوی حسینی(ع) با زنده نگه داشتن نام، یاد و راه آنان به عمل خود برکت می‌بخشیم.