سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

13 مهر 1395

همايش طلايه داران تبليغ در ساوه برگزار شد

اولين همايش روحانيون و ائمه جماعات شهرستان ساوه تحت عنوان طلايه داران تبليغ روز گذشته در شهرستان ساوه برگزار شد.


اولين همايش روحانيون و ائمه جماعات و مبلغين شهرستان ساوه روز يكشنبه مورخ 95/07/11 در محل امامزاده اسحاق با حضور امام جمعه محترم شهرستان ساوه حجت الاسلام والمسلمين حسيني، رابط بعثه مقام معظم رهبري حجت الاسلام عسكري و اعضاي كارگروه ياوران معنوي اربعين مسئول محترم سازمان تبليغات اسلامي، مسئول اوقاف، نمايندگي ولي فقيه در سپاه، نمايندگان ستاد بازسازي، كميته امداد و ستاد اقامه نماز در شهرستان ساوه برگزار گرديد.

حجت الاسلام عسكري رابط كميته فرهنگي اربعين توضيحاتي پيرامون ستاد فرهنگي اربعين و شرح وظايف كارگروه ياوران معنوي اربعين ارائه نمود واز روحانيون تقاضا كرد در منابر و تكايا و هيات مذهبي سياستهاي بعثه مقام معظم رهبري و ستاد فرهنگي اربعين را تشريح نمايند.

وي اضافه كرد نگاه جمهوري اسلامي ايران در اين سفر معنوي تاكيد بر مردمي بودن و مشاركت همه اقشار در اين امر خداپسندانه است و از آنجايي كه پيروان ساير اديان و مذاهب هم در اين راهپيمايي شركت مي كنند تاكيد بر حفظ وحدت اسلامي در مراسم اربعين و خودداري از شيعي نمودن مراسم مورد توجه است.

رابط كميته فرهنگي اربعين در ادامه از مسئولين خواست تا آموزش لازم به زائران جهت ثبت نام در سامانه سماح داده شود و رعايت ضوابط كشور ميزبان هم مورد توجه جدي قرار گيرد.

در پايان امام جمعه محترم شهرستان ساوه از فعاليت كارگروه ياوران معنوي اربعين تقدير كرد و از روحانيون درخواست نمود كه از ناهماهنگي در تبليغات پرهيز نموده و از ظرفيت عاشورا و اربعين نهايت استفاده را ببرند.