شنبه 1 اردیبهشت 1403

13 مهر 1395

مراسم تعويض پرچم حرم مطهر امام حسين(ع)

مراسم تعويض پرچم حرم مطهر امام حسين عليه السلام در ميان اشك و خروش عاشقانش در كربلاي معلي برگزار شد.


اين مراسم پس از نماز مغرب و عشا برگزار شد و شيخ عبدالمهدي كربلايي، نماينده حضرت آيت‌الله العظمي سيستاني و متولي شرعي حرم مطهر امام حسين عليه السلام ، «سيد جعفر الموسوي»، توليت آستان مقدس حسيني و «سيد علاء الموسوي»، رئيس اداره اوقاف شيعيان عراق از جمله شخصيت‌هاي حاضر در اين مراسم بودند.

زائران حاضر در اين مراسم شعارهاي «لبيك يا حسين» و شعارهايي در حمايت از نيروهاي امنيتي و بسيج مردمي سر دادند.

شيخ عبدالمهدي كربلايي ضمن سخناني در اين مراسم گفت: اين پرچمي كه بر قبر سيدالشهداء عليه السلام به اهتزاز درمي‌آيد، نماد ايثار، فداكاري و جهاد در راه خدا است كه امام حسين عليه السلام آن را در سرزمين آبا و اجدادي متبلور كرده و عهدي از سوي رسول الله(ص) به امام علي عليه السلام است.

وي افزود: بر همين زميني كه ايستاده‌ايد، امام سجاد عليه السلام به مكان ذبح پدرش امام حسين عليه السلام نگاه مي‌كرد. تيرها امام حسين عليه السلام را در اين مكان مقدس هدف گرفت و تيري به پيشاني نوراني‌اش كه با نور امامت مي‌درخشيد، اصابت كرد.

شيخ عبدالمهدي كربلايي خطاب به حاضران با تأكيد بر اينكه بايد در صبر و اخلاص همانند امام حسين عليه السلام باشيد، ادامه داد: با اين پرچم تجديد غم مي‌كنيم و دوباره پيمان مي‌بنديم كه با تو هستيم و در شهادت و عزت و بزرگي از تو پيروي مي‌كنيم. قهرمانان عراق مصمم هستند كه جهاد را ادامه دهند و ذره‌اي از خاك عراق را نگذارند به دست تروريسم داعشي آلوده بماند.

متولي شرعي حرم مطهر امام حسين عليه السلام بر لزوم يادآوري و تجليل از خانواده‌هاي شهدا تأكيد كرد و گفت: اگر فتواي مرجعيت عالي نبود، قطعا داعش، بغداد و تمامي خاك عراق را آلوده مي‌كرد.

وي افزود: ما خواستار مستندسازي قهرماني‌هاي مجاهدين هستيم و نبايد جانبازاني را كه مقدسات و آبروي ما را حفظ كردند، فراموش كنيم.