شنبه 8 اردیبهشت 1403

11 مهر 1395

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی قزوین: تشکیل هسته‌های امربه معروف‌ونهی ازمنکر در هیأت‌های مذهبی ضروری است

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی قزوین بیان کرد: تشکیل هسته‌های امر به معروف و نهی از منکر در هیئت‌های مذهبی و طراحی برنامه پیاده روی اربعین از امور مهمی است که مبلغان استان باید به طور جدی در آن ورود پیدا کنند.


همایش طلایه داران تبلیغ با محوریت آماده سازی مبلغان استان قزوین برای ماه محرم با حضور مسئولان استان پیش از ظهر امروز(یکشنبه) در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات قزوین برگزار شد.  در این همایش حجت الاسلام نعمت اللهی، مدیرکل تبلیغات استان قزوین اظهار کرد: ماه محرم و صفر فرصت ظرفیتی است که باید شبکه تبلیغ استان از آن در جهت اطلاع رسانی و فرهنگ سازی نسبت به برنامه‌های این ماه استفاده کنند.
وی در ادامه افزود: محور بودن مبلغ و هوشمندانه عمل کردن در اجرای برنامه‌ها از مواردی است که باید در راس کار مبلغان قرار بگیرد.
این کارشناس دینی اذعان کرد: مبلغ باید یک فرصت خوب و طلایی برای بحث و منبر انتخاب کند و هم زمان با آن مباحث تفسیری و تلاوت روزانه قرآن پس از اجرای مراسم سخنرانی و عزاداری را هماهنگ با سایر برنامه‌ها سرلوحه امور قابل اجرا قرار دهد.
وی توجه به اقامه نماز و تلاوت قرآن مهمترین استراتژی مطرح شده از سوی امام حسین( ع) برشمرد و گفت: امام حسین(ع) جهت اقامه نماز و تلاوت قرآن از سوی لشکر دشمن مهلت خواست که در واقع این همان استراتژی مهمی است که آن بزرگوار مطرح کردند؛ از این رو شایسته است در شب عاشورا و تاسوعا پس از عزاداری به تلاوت قرآن پرداخته شود. 

مبلغان در بحث اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل باید به طور جدی ورود پیدا کنند 
نعمت اللهی تصریح کرد: احکام عزاداری توسط مبلغان باید مستند باشد و مبلغان در بیان احکام باید از کتب فقهی، کلامی، اعتقادی و فتاوای مراجع استفاده کنند و درباره باید با معرفی کتاب‌های مورد نیاز در این زمینه فرهنگ سازی لازم را انجام دهند. 
وی با اشاره به اینکه مبلغان در بحث اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل باید به طور جدی ورود پیدا کنند، اذعان کرد: امسال سال اقتصاد مقاومتی است که مبلغان باید به طور جدی در این عرصه ورود پیدا کنند چرا که بیشتر سنگینی و ثقل اقتصاد مقاومتی بر مباحث فرهنگی آن است. 
مدیرکل سازمان تبلیغات قزوین بیان کرد: مهمترین منبع دینی اقتصاد مقاومتی تقدیر معیشت است، این منبع دینی دارای مبانی فقهی و کلامی است که بیشترین رویکرد آن تشویق مردم به استفاده از اجناس و کالاهای داخلی است.
وی تاکید کرد: تشکیل هسته‌های امر به معروف و نهی از منکر در هیئت‌های مذهبی و طراحی برنامه پیاده روی اربعین از امور مهمی است که مبلغان استان باید به طور جدی در آن ورود پیدا کنند.