شنبه 1 اردیبهشت 1403

11 مهر 1395

درسالن پیامبراعظم(ص) استانداری کرمان برگزار شد برگزاری دومین جلسه کمیته هماهنگی اربعین حسینی

علیرضا رزم حسینی در دومین جلسه کمیته استانی هماهنگی اربعین حسینی گفت: برنامه ریزی های خوبی با هماهنگی معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری در این ستاد صورت گرفته تا مردم از این فرصت معنوی استفاده نمایند.


استاندار کرمان یکی از پیام های قیام امام حسین(ع) را امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: امام حسین(ع) اصلاح طلبی بود که پرچم مبارزه با فساد را در دوران خود برافراشت.

وی با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم، یادآور شد: امام حسین(ع) درس های بسیاری همچون حریت و آزادگی برای بشریت دارد که باید به خوبی برای مردم تبیین شوند.

استاندار کرمان یکی از پیام های قیام امام حسین(ع) را امر به معروف و نهی از منکر دانست و خاطر نشان کرد: امام حسین(ع) اصلاح طلبی بود که پرچم مبارزه با فساد را در دوران خود برافراشت لذا جوانمردی امام حسین(ع) باید در جامعه رواج یابد.

رزم حسینی گفت: فرهنگ غنی عاشورایی با دل و جان مردم قرین شده و موجب گردیده تا نسبت به برگزاری مراسمات و کارهای خودجوش همچون پیاده روی اربعین حسینی اقدام نمایند لذا باید از این فرصت ایجاد شده به بهترین نحو استفاده کرد.

وی با تاکید براینکه حضور میلیونی مسلمانان سراسر کشور در پیاده روی اربعین حسینی، موج تهدیدات داعش را خنثی کرد، افزود: این حرکتی که در قالب پیاده روی اربعین حسینی شروع شده باید با برنامه ریزی مسئولین ذیربط پایدار بماند که در این راستا صدا و سیما نقش تاثیرگذاری دارد.

در ادامه جلسه مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان  از نام نویسی10 هزار نفر کرمانی جهت راهپیمایی اربعین در سامانه سماح خبر داد و گفت: اساس پیاده روی اربعین حسینی، یک حرکت مردمی است و دستگاه های دولتی بیشتر نقش هماهنگی، پشتیبانی و در حوزه امنیت نقش مستقیم را به عهده دارند.

خلیل همایی راد، سهمیه استان کرمان جهت شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی را 30 هزار نفر عنوان کرد و افزود: سال گذشته 23 هزار نفر از استان کرمان اعزام صورت گرفت بنابراین پیش بینی می شود امسال تا 50 هزار نفر افزایش جمعیت داشته باشیم.

وی یادآور شد: سال گذشته با استقرار کنسولگری موقت عراق در کرمان، کارهای مربوط به صدور ویزا انجام می شد و امسال نیز از 15 مهرماه با هماهنگی دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در کرمان و همکاری نیروی انتظامی به مدت یک ماه کار صدور ویزا انجام خواهد شد.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان با تاکید براینکه امسال از حضور انفرادی زائران برای دریافت ویزا خودداری شده و مسئولان کاروان ها باید در این زمینه اقدام کنند، خاطر نشان کرد: اتباع خارجی دارای کارت آمایش نیز برای خروج از کشور نیاز به هماهنگی دارند.