چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403

11 مهر 1395

تلاش دشمنان براي شبهه‌افكني درمورد محرم و عاشورا

نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت با اشاره به تلاش دشمنان براي شبهه‌افكني در مورد محرم و عاشورا، پرورش گروهك تروريستي داعش با ظاهر اسلامي را براي ضربه زدن به اسلام دانست


حجت الاسلام والمسلمين سيدعلي قاضي عسكرامروز(پنج شنبه) درگردهمايي ياوران حسيني كه با حضور مبلغان استان يزد در مسجد روضه محمديه برگزارشد، مسئوليت مبلغان و سخنرانان را بسيار خطير خواند وگفت: باتوجه به كتاب‌ها و منابع معتبري كه وجود دارد، لازم است علاوه برمطالعه، مطالب با محتواي مناسب به مخاطبان ارائه كرد و مراقب شيطنت‌هاي مغرضان نيزبود.

وي اظهار داشت:مجالس عزاداري، نوحه خواني‌ها و سخنراني‌ها امروز زير ذره‌بين دشمن قرار دارد و ارائه برخي محتواهاي نامناسب مي‌تواند به دشمن در زمينه شبهه‌افكني در مورد محرم و عاشورا كمك كند.

نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت با اشاره به اينكه دشمنان در صدد تخريب اسلام به ويژه مكتب تشيع بوده اند، پرورش گروهك تروريستي داعش با ظاهر اسلامي را براي ضربه زدن به اسلام دانست.

حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر لزوم بالابردن سطح اطلاعات مردم در مورد مسائل شرعي، فقهي و سيره اهل بيت (ع) را يادآور شد وگفت: هر مطلبي مي تواند بر مردم اثرگذار باشد بنابراين بايد تلاش شود ضمن آگاهي بخشي و پيام رساني مناسب، آنها را از توطئه هاي دشمنان آگاه كرد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينكه جامعه امروز درمعرض آسيب‌هاي اجتماعي قرار گرفته است، افزود: امروز اعتياد، طلاق، بي‌حجابي و ... نگران كننده است و لازم است مبلغان از ظرفيت منابر براي پيشگيري و هشدار نسبت به اين آسيب‌ها با بيان اثرگذار اقدام كنند.

وي تصريح كرد:: بايد با تفكر و انجام فعاليتهاي علمي و جدي در راستاي كاهش اين آسيب ها در جامعه تلاش شود.

نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت بر لزوم مخاطب شناسي توسط مبلغان و سخنرانان تاكيد كرد و از حاضران خواست تلاش كنند محتواي متناسب با نياز مخاطب به آنها ارائه دهند تا اثرگذاري بيشتري داشته باشد.

وي ادامه داد: روحانيان در خطبه هاي ماه محرم با پرداختن به اين موضوع اجازه ندهند فاصله اي با اصل مكتب اسلام ايجاد شود.

حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر با بيان اينكه بايد در مداحي ها و بيان مصيبتها حرمت ها رعايت شود لزوم جلوگيري از طرح چنين مسائلي را خاطرنشان ساخت و گفت: از ارائه محتواي نادرست در عزادراي ها پرهيزوبا پيام رساني مناسب هجمه ها خنثي شود.