پنج شنبه 30 فروردین 1403

10 مهر 1395

تسهیل تردد زائران از سه مرز برای اربعین

فرمانده نیروی انتظامی گفت: در موضوع عزاداری نامتعارف و قمه زنی با هنجار شکنان برخورد می شود.


سردار حسین اشتری در حاشیه صبحگاه مشترک نیروی انتظامی در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه های پلیس برای ماه محرم، گفت: پس از هماهنگی بین نیروهای انتظامی و هیئت ها برای دهه اول محرم همکاری خوبی را شاهد خواهیم بود. پلیس در کنار هیئت های مذهبی قرار دارد و توصیه های لازم را به آنها اعلام کرده است و امیدواریم آنها توصیه های پلیس را انجام دهند.  
 
وی ادامه داد: در مورد عزاداری های نامتعارف و قمه زنی ماموران پلیس با هنجار شکنان برخورد می کنند.  
فرمانده ناجا در مورد تمهیدات پلیس برای اربعین گفت: سه مرز شلمچه، چزابه و مهران برای تردد زائران اربعین در نظر گرفته شده است.  

به گفته اشتری برای تسهیل حضور زائران در پیاده روی اربعین،گذرنامه 72 ساعته صادر و از هموطنان می خواهیم برای عبور از مرز حتما گذرنامه و ویزا داشته باشند. پلیس برای آن ایان به صورت آماده در مرز حضور دارد.  
 
فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به سوالی  در مورد برخورد با اشرار و گروهک های تکفری گفت: در نیمه نخست امسال برخوردهایی با گروهک ها و اشرار در مرز داشتیم که اخبار برخی از آنها اعلام شد. به این دسته از افراد هشدار می دهم که پلیس با هرگونه تحرک مرزی قاطعانه برخورد می کند.  
 
وی در پایان با اشاره به ورود تجهیزات جدید به نیروی انتظامی گفت:  با ورود تجهیزات جدید امیدواریم خدمات مطلوب تری  به شهروندان ارائه کنیم.