پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

08 مهر 1395

نخستین اردوی جهادی در ایام اربعین حسینی در کربلا برگزار می شود

مسؤول مرکز مطالعات و حرکت‌های جهادی سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: در ایام اربعین حسینی سه قرارگاه در سه روستای نزدیک شهر مقدس کربلا با حضور 100 تا 150جهادگر در بخش‌های عمرانی و بهداشت و درمان به خدمت‌رسانی مشغول خواهند شد.


مهدی محمدی در حاشیه همایش شکوه هجرت که با هدف تقدیر از گروه‌های برتر جهادی شهرستان نیشابور که در فرهنگسرای سیمرغ نیشابور برگزار شد، اظهار کرد: بسیج سازندگی فعالیت بسیار زیادی را طی چند سال اخیر بر عهده‌ گرفته و تأثیرات فراوانی نیز از خود به یادگار گذاشته است.

وی تصریح کرد: هدف اول از اردوهای جهادی خودسازی و خودباوری است و هدف دوم آن نیز آشنایی دانشجویان و دانش‌آموزان با واقعیات جامعه است.

مسؤول مرکز مطالعات و حرکت‌های جهادی سازمان بسیج سازندگی کشور خاطرنشان کرد: اردوهای جهادی بزرگ‌ترین دانشگاه تجربه در کشور است و باید قدر آن را بدانیم.

محمدی با اشاره به برگزاری اردوهای جهادی در سراسر کشور تأکید کرد: تا به امروز 15 نفر از جهادگران اردوهای جهادی از بین ما پر کشیده‌اند که 10 نفر آن‌ها به‌صورت مستقیم و در هنگام مأموریت جهادی جان خود را فدا کرده‌اند.

وی با اشاره به اهمیت خودسازی در اردوهای جهادی ادامه داد: پنج نفر دیگر این پرکشیده‌های اردوهای جهادی در سوریه به درجه رفیع شهادت نائل‌آمده‌اند که نتیجه مستقیم خودسازی آن‌ها بود.

مسؤول مرکز مطالعات و حرکت‌های جهادی سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: اردوهای جهادی در کشور تبدیل به حرکت‌های جهادی شده است، ما اعلام می‌کنیم هر گروهی و با هر تفکری که نظام اسلامی را قبول دارد می‌تواند با حمایت بسیج سازندگی در کشور اردوی جهادی برگزار کند.

محمدی با اشاره به گسترش اردوهای جهادی در سرتاسر جهان خاطرنشان کرد: اردوهای جهادی بین‌المللی نیز درحال‌توسعه است و در حال حاضر در کشورهای پاکستان، هندوستان و تونس برگزار می‌گردد.

وی با اشاره به نزدیکی به ایام محرم و اجتماع عظیم پیاده‌روی اربعین در مسیر نجف به کربلا گفت: قرارگاه مرکزی اردوهای جهادی در این حرکت عظیم شرکت خواهد کرد و برای اولین بار گروه‌های جهادی نیز در کنار موکب داری به ساخت‌وساز خواهند پرداخت.

مسؤول مرکز مطالعات و حرکت‌های جهادی سازمان بسیج سازندگی کشور ادامه داد: سه قرارگاه در سه روستای نزدیک شهر مقدس کربلا با حضور صد تا 150 جهادگر مستقر می‌شود و در بخش‌های عمرانی و بهداشت و درمان به خدمت‌رسانی مشغول خواهند شد.

محمدی تأکید کرد: گروه‌های آماده‌سازی مدارس برای زائرین کربلا از استان‌های کرمان و البرز در شهرهای نجف و کربلا مستقرشده‌اند و قرارگاه‌های امام رضا (ع) تهران و علمدار مازندران نیز در ایام اربعین اضافه خواهند شد.

وی با اشاره به برنامه‌های بلندمدت سازمان بسیج سازندگی کشور تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌ها در سال 1404 باید 17 هزار گروه در سطح کشور فعال شود.

مسؤول مرکز مطالعات و حرکت‌های جهادی سازمان بسیج سازندگی کشور ادامه داد: در سال جاری نیز طی 6 ماهه اول امسال یک‌میلیون و 200 هزار نفر جهادگر در اردوهای یک، سه و 10 روزه دانشجویی و دانش‌آموزی به خدمات‌رسانی مشغول بوده‌اند.

*خدمت‌رسانی به مردم بهترین راه مبارزه با آمریکا است

همچنین در این مراسم جانشین ناحیه مقاومت بسیج شهرستان نیشابور اظهار داشت: طی نیم سال اول امسال 2 هزار و 500 نفر جهادگر نیشابوری طی اردوهای یک تا 10 روزه به خدمات‌رسانی به مردم مشغول بوده‌اند.

ابوالفضل فتوحی با کم دانستن این تعداد تأکید کرد: اگر بتوانیم پشتیبانی خود را دو برابر کنیم به‌راحتی می‌توانیم این تعداد جهادگر را به بیش از 10 هزار نفر برسانیم.

وی خدمت‌رسانی به مردم را بهترین راه مبارزه با آمریکا دانست و افزود: باید از همه‌کسانی که در این اردوها شرکت کرده‌اند نظرخواهی کرد تا مشکلات اجرایی برطرف شود.

وی با آسیب‌شناسی اردوهای جهادی گفت: شاید بزرگ‌ترین مشکل اردوهای جهادی عدم شناسایی و نیازسنجی درست است که باید برای آن برنامه‌ریزی دقیقی صورت گیرد.