شنبه 8 اردیبهشت 1403

08 مهر 1395

فرمانده نيروي انتظامي: در اربعين امسال بدون ويزا و گذرنامه معتبر امكان خروج از مرز امكان پذير نيست

فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران گفت: با توجه به تاكيد دولت عراق و ضرورت رعايت قوانين از سوي نيروي انتظامي، در اربعين امسال نيز بدون ويزا و گذرنامه معتبر امكان خروج زائران از مرز وجود ندارد.


سردار حسين اشتري چهارشنبه شب در حاشيه ديدار با مراجع عظام تقليد در گفت وگو با خبرنگاران خاطرنشان كرد: ما بايد قوانين خود را در زمينه حضور زائران در مراسم اربعين حسيني رعايت كنيم و هر توافقي را كه با دولت عراق رسيديم را نيز عملياتي مي كنيم و مسئولان عراقي نيز طبق سنوات گذشته، بر ارائه ويزا تاكيد دارند.

وي ادامه داد: مردم از ابتدا بايد به فكر تهيه ويزا باشند و كساني كه مدارك نداشته باشند بازگردانده خواهند شد.

اشتري خاطرنشان كرد: هم اكنون وضعيت صدور گذرنامه بسيار خوب است و دفترهاي صدور گذرنامه به صورت تمام وقت آماده پاسخگويي به مردم هستند و در چند روز قبل از اربعين نيز شيفت هاي خود را بيشتر وساعت كار را افزايش خواهيم داد.

وي به مردم توصيه كرد: تهيه ويزا و گذرنامه را براي روزهاي پاياني نگذارند و از اكنون به فكر تهيه مدارك خود باشند و در سايت حج و زيارت نيزثبت نام كنند و بدانند بدون ويزا دولت عراق اجازه خروج زائران از مرز را نمي دهد.

فرمانده نيروي انتظامي گفت: امسال دو ميليون تن از مردم ما زائران اربعين حسيني هستند و امنيت آنها در بين راه، در جاده ها و تسهيل در تردد رفت و برگشت بر عهده نيروي انتظامي است و با تجربه خوبي كه از گذشته داريم امسال ميزبان مناسبي براي زائران هستيم.

اشتري در ارتباط با عزاداري هاي ماه محرم گفت: هماهنگي لازم بين نيروي انتظامي از كلانتري ها گرفته تا فرماندهان استان ها و شهرستان ها، صورت گرفته و اميد است مراسم عزاداري محرم، بدون كوچترين مشكل برگزار شود.

وي ادامه داد: در ماه محرم به هيات هاي مذهبي و مردم كه دسته عزاداري دارند بايد هماهنگي و همكاري خوبي با نيروي انتظامي داشته باشند و تمام تلاش ما برگزاري مراسم ها در نظم و امنيت كامل است.
سردار اشتري بيان داشت: اميد است در ايام محرم دسته هاي عزاداري و هيات ها به گونه اي برنامه ريزي كنند كه مزاحمتي براي مردم و رانندگان خودروها نداشته باشند، در عزاداري ها حركاتي كه وهن مكتب اهل بيت (ع) است نيز انجام ندهند.

فرمانده نيروي انتظامي عصر چهارشنبه با سفر به شهر مقدس قم با برخي آيات و مراجع عظام تقليد ديدار كرد.