جمعه 10 فروردین 1403

07 مهر 1395

در ششمین جلسه شورای راهبری بانوان مطرح شد: دوره های آموزشی خواهران مبلغ در دهه دوم محرم برگزار می شود

دوره آموزشی خواهران مبلغ در راستای گسترش فرهنگ اربعین و رسالت زینبی، برگزار می شود


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، ششمین جلسه شورای راهبری بانوان کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین با حضور سرکار خانم دکتر افتخاری مسئول شورای راهبری بانوان اربعین و اعضای حقیقی و حقوقی شورا، روز شنبه سوم مهرماه برگزار شد.

برنامه ریزی های صورت گرفته برای برگزاری دوره آموزشی مبلغان خانم در دهه دوم ماه محرم، توسط مسئول شورای راهبری بانوان بیان و مورد بررسی و اظهار نظر اعضا قرار گرفت. این دوره ها که بصورت آموزش های حضوری و غیرحضوری برگزار می گردد با مشارکت و حضور مبلغان از ارگان ها و هیئات مختلف اعم از حوزویان، اساتید دانشگاهی، زبان دانان و مبلغین بین المللی، همراه خواهد بود.

دوره های آموزشی مبلغان خواهر، برای حضور آنان در راهپیمایی اربعین حسینی و استقرار در موکب ها برای تعامل و همراهی با زائرین خانم ایرانی و غیرایرانی و همچنین تردد در مسیر راهپیمایی، به منظور اگاهی بخشی در موضوعات و مبانی مختلف و به منظور گسترش فرهنگ اربعین و رسالت حضرت زینب(س) صورت می گیرد.

ساماندهی نهادها و ارگان های مربوطه برای برگزاری همایش واحد و سراسری ویژه بانوان، آماده سازی محتوای موکب های قرآنی بانوان، بررسی امور مربوط به پشتیبانی و اعزام زائران خانم و مسائل بهداشتی و درمانی آنان، برگزاری نشست های هم اندیشی علمی با موضوعات ویژه حوزه بانوان و بهره گیری از ظرفیت حوزه های علمیه و دانشگاه ها در برگزاری این نشست ها از جمله دیگر مباحث مطرح شده در ششمین جلسه شورای راهبری بانوان اربعین بود.

ترجمه محصولات فرهنگی بصورت دیجیتال و به زبان های مختلف برای بهره مندی زوار غیرایرانی، استفاده از بردهای اطلاع رسانی جهانی از جمله برخی وب سایت های بین المللی، امکان ترجمه کلیپ ها و تولیدات چندرسانه ایی به زبان های زنده دنیا و برگزاری همایش های بین المللی در حوزه خاص بانوان با موضوعاتی مانند نقش زن و خانواده با توجه به بعد شخصیتی حضرت زینب(س)، از سوی نماینده امور بین الملل شورای راهبری بانوان به عنوان برخی اقدامات این حوزه عنوان گردید.