شنبه 1 اردیبهشت 1403

07 مهر 1395

راهپیمائی اربعین حسینی کنگره عظیم معنوی وسیاسی است

جلسه ساماندهی ستاد اریعین با حضور حجت الاسلام محمد اسماعیل قلی پور امام جمعه بابلسر ، مهدی محمودی چراتی معاون فرماندار ، حسین نژاد فرمانده سپاه بابلسر و محمد حسین طبرستانی مسئول خادمین اربعین حسینی مازندران و جمعی از مدیران و خیرین شهرستان در فرمانداری بابلسر برگزار شد .


جلسه ساماندهی ستاد اریعین با حضور حجت الاسلام محمد اسماعیل قلی پور امام جمعه بابلسر ، مهدی محمودی چراتی معاون فرماندار ، حسین نژاد فرمانده سپاه بابلسر و محمد حسین طبرستانی مسئول خادمین اربعین حسینی مازندران و جمعی از مدیران و خیرین شهرستان در فرمانداری بابلسر برگزار شد . 
در این جلسه امام جمعه بابلسر راهپیمائی بزرگ اربعین حسینی را گنگره عظیم معنوی ،سیاسی ،مذهبی برشمردو گفت : ماه محرم یک مدرسه و دانشگاه عظیم است و خدمت کردن به زائران امام حسین لیاقت می خواهد و کسانی که توفیق خدمت به زائران را پیدا می کنند از سوی اهل بیت به آنها عنایت و توجه ویژه ای شده است .
ایشان گفت در مسیر راهپیمائی حسینی شاهد تعاون ،ایثار و انفاق هستیم که قابل توصیف وبیان نیست وباید همیشه قبل وبعد از انجام امور در کارها آسیب شناسی صورت گیرد تا مشکلات سالهای قبل بررسی و راهکارهای جدید برای خدمت شایسته به زائران انجام شود .
مهدی محمودی چراتی معاون فرماندار بابلسر هم در این جلسه عنوان داشت : اریعین بزرگترین اجتماع بشری است و دوستداران اهل بیت را بیمه می کند و باید اطلاع رسانی دقیق صورت کیرد و مردم در جریان کار قرار گیرند واین مراسم معنوی فرصتی برای نمایش قدرت سیاسی جهان اسلام و شیعه است . 
در ادامه این جلسه حسین نژاد فرمانده سپاه بابلسر امنیت امروز را از تفکر عاشورائی عنوان کرد وگفت : امروز تفکر عاشورائی ریشه در سال 61 هجری قمری دارد و اگر نتوانیم آن را حفظ کنیم دشمن با نفوذ خود ما را استحاله می کند و امروز در ستاد اربعین شهرستان جمع شده ایم تا مولفه قدرت شیعه را گرم تر برگزار کنیم .
در پایان جلسه محمد حسین طبرستانی مسئول خادمین اربعین حسینی استان مازندران گفت : امسال یک موکب با همکاری شهرستانهای بابل ،بابلسر و فریدونکنار در کربلای معلی طراحی شده و اولین گروه خادمین تا 5 روز آینده در کربلا مستقر خواهند شد و هزینه سفر کلیه خادمین از طرف خودشان پرداخت می شود مگر اینکه نیاز به کار تخصصی باشد و در دستگاه امام حسین فضای کار عمومی است و ما به دنبال نام ونشان نیستیم .
ایشان در بخشی دیگر افزود : با سرپرستی بانک مهر اقتصاد استان رایزنی های صورت کرفته تا کسانی که در طول سال به سفر عتبات عالیات مشرف می شوند مبلغ یک میلیون تومان وام قرض الحسنه بدون سود پرداخت شود.