پنج شنبه 9 فروردین 1403

05 مهر 1395

برگزاری همایش هیات مذهبی شهرستان شاهرود

در گرامیداشت هفته دفاع مقدس همایش هیات مذهبی شهرستان شاهرود برگزار شد.


در گرامیداشت هفته دفاع مقدس همایش هیات مذهبی شهرستان شاهرود به همت بسیج مداحان در حسینیه اعظم مدرسه قلعه شاهرود با حضور اقشار مختلف مردم و خانواده شهدا و ایثارگران و هیات مذهبی و مسئولین شهرستان برگزار شد.

 

در این همایش حجت الاسلام و المسلمین عباس امینی امام جمعه شاهرود در سخنانی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس با اشاره به پیاده روی اربعین و اهمیت این حرکت میلیونی جهان اسلام و تشیع اظهار کرد: باید همه تلاش کنیم تا در این مسیر قدمی برداریم و بتوانیم در این اجتماع عظیمی نقش داشته باشیم.

 

وی افزود: هیات مذهبی باید تلاش کنند تا در راستای حرکت عظیم امام حسین(ع) نقشی ایفا کنند و این نقش هم در ایام محرم و هم اربعین حسینی باید پررنگ باشد.

 

امینی تصریح کرد: قیام امام حسین(ع) سبب زنده شدن اسلام شد و این قیام امروز هم جوشش و تبلور خود را دارد و انقلاب و دفاع مقدس ما به برکت قیام امام حسین(ع) و عاشورا انجام شد و باید قدردادن این راه باشیم و در امتداد این مسیر از دل و جان و مال هزینه کنیم.

 

سیدمحمدرضا هاشمی فرماندار شاهرود نیز در این همایش با اشاره به برپایی موکب شهرستان در 150 متری حرم حضرت عباس(ع) و پذیرایی از 5000 نفر از عزاداران اربعین حسینی گفت: باید تلاش کنیم تا همه ما در این راه کمک نماییم و تلاش کنیم تا در پذیرایی زائران حسینی نقش ایفا نماییم و شهرستان شاهرود که در دوران دفاع مقدس بیشترین شهید را تقدیم کرده امروز نیز بیشترین کمک را به مراسم امام حسین(ع) و اربعین داشته باشد.

 

در این مراسم مداحان اهل بیت(ع) در رسای امام حسین(ع) و قیام کربلا و شهدای دفاع مقدس به مرثیه سرایی و عزاداری پرداختند.