جمعه 10 فروردین 1403

04 مهر 1395

آمادگی مردم همدان برای پذیرایی از زائران اربعین

معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان گفت: 30 موکب در همدان برای خدمت رسانی به زائران حسینی در ایام اربعین امسال دایر می شود.


محمدابراهیم الهی تبار روز شنبه در نشست اعضای ستاد هماهنگی اربعین حسینی اظهار کرد: موکب ها باید درجه بندی شوند و در موکب های درجه یک خدمات ویژه به زائران ارائه شود.

وی افزود: با بهره گیری از فضای مجازی برای افرادی که وارد همدان می شوند به صورت آنلاین پیامک های با مضمون خدمات پیش بینی شده برای زائران ارسال شود.
وی اضافه کرد: همچنین اطلاع رسانی در قالب بروشور با نمادی از استان همدان صورت گیرد و در این بروشورها عنوان شود که چه خدماتی در مسیر زائران در نظر گرفته شده است.
وی با ذکر اینکه وزارت کشور هیچگونه مسئولیتی بری همدان در مرز مهران تعریف نکرده است تاکید کرد: با توجه به قرار داشتن همدان در مسیر زائران اربعین نباید امکانات و تجهیزات مورد نیاز این استان به دیگر نقاط ارسال شود.
وی یادآوری کرد: طبق برآوردها 2 میلیون زائر امسال از مرز مهران عازم کربلای معلی می شود که حدود یک میلیون و 400 هزار نفر از زائران اربعین حسینی از جاده های این استان عبور می کنند.
معاون عملیات انتظامی استان همدان نیز گفت: با توجه به افزایش ترافیک در جاده های برون شهری هنگام تردد زائران اربعین، از فرمانداری ها انتظار می رود خودروی مورد نیاز پلیس راه را در اختیار آنان قرار دهد.
سرهنگ خسرو فخری افزود: تجهیز تابلوهای هشداری و انتظامی حاشیه جاده ها به منظور پیشگیری از بروز سوانح رانندگی در ایام اربعین ضروری به نظر می رسد.
اربعین سال گذشته حدود 50 هزار نفر از همدان عازم کربلا شدند.