پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

03 مهر 1395

رييس سازمان تبليغات اسلامي: پياده روي اربعين در نظم آينده جهاني بسيار تعيين کننده است

حجت الاسلام و المسلمين خاموشي رييس سازمان تبليغات اسلامي کشور: نبايد فراموش کنيم که حرکت پياده روي اربعين در حال حاضر در نظم آينده جهاني بسيار تعيين کننده است .


حجت الاسلام و المسلمين خاموشي رييس سازمان تبليغات اسلامي کشور در آيين افتتاحيه چهاردهمين نمايشگاه فرهنگي عطر سيب ضمن تقدير از شهردار تهران و اعضاي شوراي شهر براي پيشقدم شدن در انجام اقدامات فرهنگي اظهارکرد:اگر اسناد تاريخي را ورق بزنيم اين حقيقت را در مي يابيم که امام حسين (ع) مي توانست انسان دينداري باشد بدون آنکه با ظلم مقابله کند، اما مقابله ايشان با ظلم بود که نشانگر معصوم بودن ايشان و ايفاي نقش مسئوليت اجتماعي اين انسان کامل بود.
وي افزود: بسياري در طول مسير مبارزه امام(ره)پيشنهاد دادند که از مبارزه صرف نظر کنند يا آن را به زمان ديگري موکول کنند مانند آنچه که امروز برخي از اين نتيجه هستند که چرا مقام معظم رهبري بر امر مقاومت تاکيد مي کنند.اگر جغرافياي اسلام را نگاه کنيم مي بينيم که برخي از صحنه ها در حال تکرارشدن هستند.امروز در برخي از نقاط تکفيري ها با صراحت اعلام مي کنند که خاستگاه شان بني اميه و بني عباس است و شعار بازگشت به آن دوران را سر مي دهند.
رييس سازمان تبليغات اسلامي کشور با بيان اينکه خط سير کاوران امام حسين(ع)در سرزمين حجاز آن روز همان خط سيري است که تکفيري ها مي خواهند با آن نقشه جهان را متحول کنند، گفت:دين مبين اسلام با پيامبر (ص)شروع مي شود و با امام حسين(ع) ادامه پيدا مي کند. به همين دليل تقاضاي من اين است که در اين ايام جريان واقعي عاشورا  و اربعين به طور جدي پاس داشته شود.نبايد فراموش کنيم که حرکت پياده روي اربعين در حال حاضر در نظم آينده جهاني بسيار تعيين کننده است .
خاموشي با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبري در خصوص ناهنجاري ها و آسيب هاي اجتماعي کشور تصريح کرد:به اعتقاد من مردم بايد پيشگام در برخورد با آسيب هاي اجتماعي باشند به اين معني که با مشارکت و نقش پذيري حيات مذهبي در بحث و مقابله با طلاق ، اعتياد ، مفاسد اقتصادي و ... ميتوانيم به تدريج شاهد کاهش اين معضلات در جامعه باشيم .  
وي در پايان خاطرنشان کرد: پيام محرم و صفر زندگي صحيح براساس وحي و درمسير اولياي الهي است. بر همين اساس بايد براي رفع هر گونه آسيب اجتماعي خود اقدام کنيم نه اينکه منتظر سازمان ها باشيم .