جمعه 7 اردیبهشت 1403

03 مهر 1395

اربعین حسینی جریان ساز است

امام جمعه مهدیشهر بر ضرورت ترویج فرهنگ عاشورایی در بین نسل جوان جامعه تاکید کرد و گفت: اربعین حسینی(ع) جریان ساز است و حضور در آن باید پرشور و حرارت مانند سنوات پیشین باشد.


حجت الاسلام محمدبارانی صبح شنبه در نشستی با فعالان قرآنی و دست اندرکاران برگزاری رقابت های قرآنی استان سمنان در دفتر خود، ضمن اشاره به نزدیکی ماه محرم و گردهمایی بزرگ اربعین حسینی(ع)، ابراز داشت: اربعین بزرگترین گردهمایی مسلمانان جهان است و بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ عاشورایی محسوب می شود.

وی افزود: مسئولان باید زمینه حضور میلیونی زائران ایرانی را مانند سال های گذشته مهیا کنند چرا که حضور پرشور در این گردهمایی عظیم ناامیدی دشمنان را به دنبال خواهد داشت.

امام جمعه مهدیشهر بیان داشت: اربعین تجلی حضور باشکوه مردان و زنانی است که عشق به اهل بیت(ع) را به منصه ظهور می رسانند و بدون هراس از تهدید بدکاران عالم پا در دیار عشق می نهند.

بارانی با اشاره به اعزام یک هزار و ۱۸۳ زائر به اربعین حسینی(ع) از مهدیشهر، ابراز داشت: این تعداد به نیت سن مبارک امام زمان(عج) از سوی ستاد مردمی پیاده‌روی اربعین ثبت نام و ساماندهی شده اند.

وی با بیان اینکه فضای ترویج و نهادینه شدن سبک و سیره زندگی امام زمان(عج) در جامعه ضروری است، ابراز داشت: این اقدام شهروندان مهدیشهری در حقیقت یک تیر و دو نشانی است که هم یادی از امام عصر(عج) را به همراه دارد و هم حضور در اربعین حسینی(ع) صورت می پذیرد.

امام جمعه مهدیشهر همچنین گفت: باید زائرانی که به پیاده‌روی اربعین می‌روند پس از بازگشت تحت تأثیر این جریان قرار گیرند و سبک زندگی و سیره امام‌حسینی در زندگی آنان جاری و ساری شود.

بارانی بیان دشات: راهپیمایی اربعین جریان ساز است لذا باید نمود این جریان سازی در جامعه جاری شود.