جمعه 7 اردیبهشت 1403

03 مهر 1395

هم انديشي كاروان اصحاب رسانه هاي گروهي كشور در بِعثه مقام معظم رهبري در عراق

در نشست رئيس ستاد عتبات دانشگاهيان و كاروان مديران مسوول، سردبيران، خبرنگاران و عكاسان رسانه هاي گروهي كشور بانماينده بِعثه رهبري در عراق مسائل فرهنگي دانشجويان زائرعتبات عاليات بررسي شد.


به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج ازكربلاي معلا، در اين ديدار حجت الاسلام والمسلمين فقيهي رئيس ستاد عتبات دانشگاهيان با اشاره به استقبال بي سابقه دانشجويان براي اعزام به سفر كربلاي معلا و بيان نمونه هايي از تحول فكري و رفتاري در دانشجويان ، از همكاري خوب بعثه مقام معظم رهبري ، سازمان حج وزيارت و شركت شمسا هم چنين اصحاب رسانه تشكر كرد و از آنان خواست در اين حركت سازنده واثرگذار بيشترنقش آفريني كنند

حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني در اين ديدار با اشاره به نقش فراوان اصحاب رسانه در فرهنگ سازي جامعه گفت: امروز رسالت رسانه هاي داخلي بيش از هميشه خطير و سنگين است چرا كه رسانه هاي بيگانه با تمام قوا به ميدان آمده و جوانان ما را هدف گرفته اند.

نماينده بعثه رهبري در عراق با اشاره به جنگ رسانه اي در دنياي امروز اظهار داشت: در كربلا جنودشيطاني و جنودرحماني در مقابل هم صف آرايي كردند وجنود رحماني تمام زيبايي هاي كمال انساني را به نمايش گذاشتند و جنود شيطاني از هيچ زشتي و پستي مضايقه نكردند.

وي تصريح كرد: امروز جريان حق وباطل در حال مقابله هستند، رسانه هاي استكباري وصهيونيستي با نيرنگ وتزوير، حقايق را وارونه جلوه مي دهند و به جاي آب زلال جوامع بشري را به سوي سراب سوق مي دهند.

حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني در بخش ديگري از سخنان خودگفت: اصحاب رسانه منبرهاي بسيار پرمخاطب و گسترده در اختيار دارند و مي توانند پيام هاي انسان ساز و آزادي بخش را به گوش جهانيان برسانند.

وي اهل بيت (ع) را پيام رسان واقعه عاشورا خواند وافزود: اگر زينب كبري وامام سجاد(ع) نبودند، دشمنان با زر وزور وتزوير قيام امام حسين(ع) را در كربلا مدفون مي كردند.

حجت الاسلام و المسلمين نجفي روحاني با اشاره به آثار معنوي فراوان اعزام جوانان دانشجو وفرهيختگان كشوربه عتبات عاليات خاطر نشان كرد: جوانان سرمايه كشورند و اين سفر معنوي سرآغاز خوبي براي بيمه كردن جوانان در عرصه اعتقادي و وارد كردن آنان در كشتي نجات امام حسين (ع) است.

وي با تاكيد بر اثر پذيري واثر گذاري نسل جوان ودانشگاهي اظهار داشت: بايد تلاش شود تا زمينه حضورآنان در اماكن مقدس وزيارتي بيشتر گردد، زيرا آنان در فضاي معنوي عتبات عاليات بسيار اثر پذيرند.

نماينده بعثه رهبري در عراق با تشكر از فعاليتهاي ستاد عتبات دانشگاهيان خاطرنشان كرد: شاهد تحول اعتقادي و رفتاري جوانان بوده واعزام دانشجويان به كربلاي معلا از ناب ترين واثرگذارترين برنامه هاي فرهنگي معرفت افزا است.

گفتني است، دراين جلسه دوساعته كه درفضايي صميمي برگزار شد نمايندگان رسانه هاي مختلف پشنهادات و نقطه نظرات خود را در مورد مسائل فرهنگي دانشجويان بيان كردند.