جمعه 10 فروردین 1403

01 مهر 1395

در گردهمايي غدير تا كربلا ويژه فرهيختگان حوزه و دانشگاه در سالن خاتم الانبيا حرم حسيني عنوان شد غدير برترين عيد و عاشورا احياگر غدير است

در سالروز عيد سعيد غديرخم گردهمايي فرهيختگان حوزه و دانشگاه در سالن خاتم الانبيا عتبه حسيني با حضور توليت آستان مقدس سيد الشهداء (ع) و با حضور 350نفر از فرهيختگان برگزار شد .


به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني الاربعین، در اين مراسم حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني خاطر نشان كرد: پيامبرخدا (ص) علي (ع) را در مكاني نزديك جحفه به عنوان ولي مسلمين معرفي كرد.

وي جريان غدير را يك جريان پويا، مستمر، سازنده وجهت دهنده حركت كارون بشري دانست وافزود: حضرت علي (ع) در عالم واقع و ثبوت وليّ خدا بود، چه كسي بپذيريد يا نپذيرد. پيامبراسلام اين حقيقت را از طرف خداوند به مسلمانان در غدير ابلاغ و اعلام نمود.

وي با اشاره به حديثي از امام باقر(ع) ولايت را از اركان مهم اسلام برشمرد و اظهار داشت: هر عملي از اعمال مانند نماز، روزه، و حج در صورتي مورد قبول واقع مي شد كه به دلالت وليّ خدا باشد چون شرط قبولي اعمال پذيرش ولايت وليّ خداست.

وي در بخش ديگري از سخنان خود عاشورا را احياگر ولايت در غدير خواند و افزود: پس از پيامبر افراد دنياپرست، مغرض و جاهل دست به دست هم دادند ومسير حركت جامعه اسلامي را تغيير دادند و مردم را از ولايت وليّ خدا كه بزرگترين نعمت بود، محروم ساختند.

وي با اشاره به واقعه دردناك ومصيبت عظماي روز عاشورا در كربلا تصريح كرد: امام حسين (ع) احياگر جريان ولايت درجامعه بود وقيام بي نظير او براي جلوگيري از انحراف جامعه بود. آن قدر مسئله حائز اهميت بود كه آن حضرت تمام هستي خود را براي آن فدا كرد.

وي با اشاره به دونوع اسلام اموي و علوي و در دروان فعلي اسلام ناب محمدي و آمريكايي، داعش را مولود اين نوع اسلام خواند و به اشعاري كه يزيد به صراحت نفي وحي كرده است، اشاره نمود.

حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني عقد اخوت را يكي از برنامه هاي عيد غدير خواند و افزود: تفرقه مشكل بزرگ جامعه اسلامي است و دشمنان از راه تفرقه اندازي و جنگ مذهب عليه مذهب اقتدار مسلمين را از بين مي برند.

در پايان اين اين گردهمايي عقد اخوت جمعي توسط نماينده بعثه رهبري در عراق خوانده شد وآقاي اسدالله عرب سرخي به مولودي خواني پرداخت.

گفتني است در اين مراسم حجت الاسلام والمسلمين دكتر رفيعي ويكي از اساتيد دانشگاه پيرامون غدير مطالبي را بيان كردند.