پنج شنبه 9 فروردین 1403

01 مهر 1395

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر خاموشی: هیئت های مذهبی باید مروج مناسک دینی و زیارت باشند.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی در نشست فصلی مسؤولان شورای هیأت‌های مذهبی استان‌ها با اشاره به حضور میلیونی زائران حسینی در پیاده‌روی اربعین، گرفتن ویزا برای شرکت در این مراسم را به صلاح امنیت کشور خواند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام سید مهدی خاموشی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در نشست فصلی مسئولان شورای هیات‌های مذهبی استان‌ها  با اشاره به اینکه اربعین برای هیات است و این اربعین را تنها امت و امام می‌تواند حفظ کند اظهار کرد: به همین منظور دیدم که رهبری سال پیش فرمودند آرزو داشتیم ما هم در پیاده‌روی اربعین بودیم و این سخن قطعا شور دیگری از جمعیت را امسال به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: تکفیری‌ها در حال از بین رفتن هستند، این از بین رفتن احتیاج به کمک معنوی دارد و هرچه صف اربعین بیشتر باشد، سرعت از بین رفتن تکفیری‌ها بیشتر است، صف مدافعان حرم و دین با نام سردار سلیمانی در سراسر دنیا برد زیادی داشته و با قوت در حال پیشروی در اذهان عمومی دنیا است.

حجت الاسلام خاموشی با بیان اینکه هیات‌های مذهبی در این سوی مرز باید بیشتر کار کنند خاطرنشان کرد: سال پیش مرز مهران در خدمات‌دهی خوب عمل کرد، اما نیاز به کمک بیشتری در این مرز داریم، همچنین نیاز نیست همه مردم با ماشین به مرز بیایند، عده زیادی می‌توانند از حمل و نقل عمومی از مسیر اندیمشک، شلمچه یا دهلران بیایند و این امر نیاز به توجیه مردم دارد.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه اصرار دولت برای گرفتن ویزا صحیح است تصریح کرد: این حرکت دولت به صلاح امنیت کشور است، زیرا از ورود دشمن به مرز ما جلوگیری می‌کند و مردم ما باید این موضوع را پاس بدارند و با ویزا به زیارت بروند، از سوی دیگر امکانات مرزی نیز برای مسافران باید بازدید شود، سازمان حج و زیارت باید بازرسی لازم را داشته باشد، چون جمعیت بسیار زیاد است، از این رو باید از تلاش ناجا و وزارت کشور که خوب عمل کرده‌اند تشکر شود.

وی افزود: اربعین یک همایش حسینی بی‌بدیل است، بنابراین هیات‌های مذهبی ما باید صفر تا صد رفت و برگشت زائران را در دست بگیرند، وقتی هیاتی مردم را به زیارت می‌برد، وظیفه برگشت آنها به کشور را نیز برعهده دارد تا مردم سرگردان نشوند.

حجت الاسلام خاموشی با بیان اینکه در آینده ۷۰ هکتار به فضا کربلا اضافه می‌شود افزود: با افزایش این فضا قطعا زائران بیشتری به کربلا می‌توانند بروند و سکونت پیدا کنند، آقای پلارک و همکارانش در سازمان بازسازی عتبات و عالیات برای بازسازی و افزایش فضا در کربلا بی‌وقفه تلاش می‌کنند.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه در زیارت مردم باید فرایض واجب خود را به جای آورند تاکید کرد: مردم در مسیر و روز اربعین نه باید نماز اول خود را فراموش کنند و یا دیگر مسائل دینی را رعایت نکنند و این امر میسر نمی‌شود جز با مدیریت مردم از سوی هیات مذهبی که مسئولیت آنها را برعهده دارند، همچنین تقاضا داریم مردم پس از زیارت اربعین بلافاصله به سمت مسیر برگشت به کشور حرکت کنند، زیرا ظرفیت سرویس‌دهی و بهداشتی امکان‌پذیر نیست.

وی اضافه کرد: اربعین یک جبهه ولایت است و ما باید به‌عنوان ام‌القرای دنیای اسلام به مردم دیگر در اربعین کمک کنیم، زیرا ما برای رقابت به سوی اربعین نمی‌رویم، خدا را شکر موکب‌های مجهز در مسیر کربلا بهتر شده و امکانات خوبی در آن تعبیه شده است، با این وجود اگر هیات مذهبی با سازمان حج و زیارت عجین شوند بهتر عمل خواهند کرد.

حجت الاسلام خاموشی با اشاره به سخنان رهبری در زمینه آسیب‌های اجتماعی اظهارکرد: مقام معظم رهبری با بینش بالای خود پنج مورد را در باب آسیب‌های اجتماعی که به حکومت اسلامی لطمه وارد می‌کند بیان فرمودند که شامل مواد مخدر، منکرات، طلاق، حاشیه‌نشینی و مناطق آسیب‌زا است، توقع ما از هیات مذهبی که در ایمان و توفیق مردم تلاش می‌کنند این است که بتوانند مشکلات اجتماعی که رهبری فرمودند را برای عموم مردم حل کنند.