سازمان حج و زیارت اعلام كرد، متقاضیان سفر اربعین از روز شنبه (27 شهریورماه) به مدت 72 ساعت مهلت دارند هزینه ثبت نام این سفر را بپردازند.
در متن اطلاعیه این سازمان آمده است: «متقاضیان زیارت اربعین كه در سماح ثبتنام كردهاند، لازم است برای تكمیل و نهایی كردن روند ثبت نام خود، با ورود به سامانه https://samah.haj.ir، در صفحه اول با وارد كردن كد ملی و كد رهگیری به صفحه پرداخت هزینهها رفته و نسبت به واریز وجوه از طریق یكی از درگاه های بانكی اقدام كنند.
هزینه های عزیمت به عتبات عالیات در ایام اربعین شامل موارد زیر است:
۱- هزینه ارزی اخذ روادید بابت هر نفر ۴۰ دلار كه معادل ریالی آن روزانه به نرخ آزاد بانك مركزی با كارمزد مربوطه بر روی سامانه محاسبه میشود.
۲- هزینه بیمه و خدمات درمانی بابت هر نفر ۲۵۹.۰۰۰ ریال
۳- حق الزحمه كارگزاری ۱۰۰.۰۰۰ ریال
شایان ذكر است قبل از پرداخت هزینه ها، امكان ویرایش اطلاعات و حذف و اضافه اعضای گروه و نیز ثبت درخواست ویزا وجود دارد.
نكات مهم:
۱) با توجه به این كه علاقهمندان میتوانند با مراجعه به سامانه سماح، شخصاً نسبت به ثبتنام و تشكیل گروه اقدام كنند، چنانچه ثبتنام توسط دفاتر خدمات زیارتی تحت پوشش سازمان حج و زیارت انجام شود، به ازاء هر نفر مبلغ ۲۰.۰۰۰ ریال به هزینههای فوق افزوده میشود.
۲) دریافت هرگونه وجهی به صورت دستی توسط دفاتر زیارتی ممنوع است.
۳) سرگروه محترم باید پس از واریز هزینه های مربوطه، مدارك خود و اعضای گروه شامل اصل گذرنامه معتبر و دو قطعه عكس ۳x۲ یا ۴x۳ را به دفتر زیارتی كه به هنگام ثبت نام در سامانه سماح انتخاب كرده، تحویل دهد.
۴) در صورت انصراف هر یك از اعضا از عزیمت به عتبات عالیات در ایام اربعین، لازم است سرگروه به دفتر زیارتی انتخابی مراجعه و انصراف آن فرد را اعلام كند. بدیهی است در صورت انصراف، در هر مرحله با توجه به اقدامات صورت گرفته، خسارت مربوطه كسر و مبلغ باقی مانده به عضو منصرف عودت داده خواهد شد.
براساس اعلام سازمان حج و زیارت؛ تا كنون حدود ۱۵۰ هزار نفر برای پیاده روی اربعین ثبت نام كرده اند و ثبت نام از متقاضیان زیارت اربعین در سامانه سماح همچنان ادامه دارد.
مطالب مشابه