جمعه 7 اردیبهشت 1403

27 شهریور 1395

نهمين اجلاس بزرگداشت غديریه در مشهد برگزار مي شود

دبير علمي نهمين اجلاس غدير از برگزاري اين اجلاس به مدت پنج شب در مشهد خبر داد و گفت: اين اجلاس از 28 شهريورماه با پيام حضرات آيات سبحاني و صافي گلپايگاني در مشهد آغاز به كار مي كند.


هادي وكيلي، عضو هيأت علمي دانشگاه فردوسي مشهد، در نشست خبري نهمين اجلاس سالانه بزرگداشت غدير، توجه به غدير را توجه به سعادت و هدايت بشريت دانست و گفت: اين جايگاه به دليل محتواي والاي غدير است كه سبب مي شود مسير غدير از غير آن جدا و تنها راه سعادت بشر شناخته شود.

وي با اشاره به اهميت توجه به نقش هدايتگري و سعادت بخشي پيام هاي دين از جمله امامت و ولايت كه از نخستين كليدواژه هاي اصلي اسلام و قرآن است، افزود: در اين راستا از 10 سال پيش تصميم گرفتيم فضايي براي گفت و گوهاي علمي و تبيين مسائل مربوط به امامت و ولايت در قالب اجلاس ايجاد كنيم.

دبير علمي نهمين اجلاس غدير با تأكيد بر اينكه طي سال هاي مختلف برگزاري اين اجلاس، حتي در صورت مشابهت عناوين، تفاوت محتوا وجود داشته است، تصريح كرد: هر سال در اين اجلاس نتايج تازه ترين پژوهش ها و مطالعات درباره غدير ارائه مي شود و به هيچ وجه محتواي آن تكراري نيست.

وي با اشاره به قرائت پيام حضرات آيات سبحاني و صافي گلپايگاني در آيين افتتاحيه اين اجلاس، اظهار كرد: در اين برنامه اساتيدي همچون آيات سيدان، سيدعلي ميلاني، حسن ضياء توحيدي و حجج اسلام والمسلمين نجم الدين طبسي، مهدي ميرباقري، حسيني فقيه، بني هاشمي، علي الشيخ و عصام العماد پيرامون موضوعات دكترين نصب وصايت در منابع عامه، شاخصه هاي اوصياي پيامبر(ص)در اديان آسماني، پيوند غدير و مهدويت، امامت به عنوان حق و منصب الهي و استبصار به ايراد سخن مي پردازند.

وكيلي خاطرنشان كرد: شبهاي اول و دوم اجلاس شامل گفت و گوهاي تخصصي ويژه ائمه جماعات استان و طلاب حوزه هاي علميه بوده و سه شب باقيمانده با حضور نخبگان، طلاب، مستبصرين و عموم مردم (برادران وخواهران) برگزار خواهد شد.