جمعه 10 فروردین 1403

25 شهریور 1395

کارگاه‌های آموزشی تبلیغ بین‌المللی طلاب در ایام اربعین در اهواز آغاز شد

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولیعصر(عج) اهواز از آغاز برگزاری کارگاه‌های تخصصی آموزش تبلیغ بین‌المللی طلاب در ایام اربعین حسینی در این مدرسه علمیه خبر داد.


حجت‌الاسلام و المسلمین سید جعفر موسوی مدیر مدرسه علمیه حضرت ولیعصر(عج) اهواز امروز ۲۵ شهریورماه در حاشیه برگزاری جلسه توجیهی «تبلیغ بین‌المللی طلاب در ایام اربعین حسینی در عراق» در گفت‌وگو با خبرگزاری ایکنای خوزستان گفت: این جلسه از صبح امروز ۲۵ شهریورماه آغاز شد و تا پایان فردا ۲۶ شهریوماه در بخش‌های مختلف ادامه دارد.

وی در توضیح طرح تبلیغ بین‌المللی طلاب در ایام اربعین گفت: این طرح زیر نظر ستاد اربعین کشور و کمیته فرهنگی ـ آموزشی این ستاد در سه بخش تبلیغ روایت‌گری چند رسانه‌ای، تبلیغ چهره به چهره و تبلیغ کودک و نوجوان اجرا می‌شود.

جعفری افزود: در تبلیغ روایت‌گری چند رسانه‌ای، مبلّغ با کمک یک روای در موکب مستقر می‌شود و با استفاده از فیلم، انیمشن، ویدئو و ... قضایای عاشورایی را به زائران ارائه می‌دهد. این کار به زبان عربی و فارسی انجام می‌شود.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولیعصر(عج) اهواز ادامه داد: در تبلیغ چهره به چهره، مبلّغ در موکب مستقر شده و علاوه بر اقامه نماز، تبلیغ و پاسخ به سوالات زائران، تلاش می‌کند با آنها ارتباط برقرار کند و آموزه‌های اربعین حسینی را به آنها انتقال دهد.

وی گفت: در تبلیغ کودک و نوجوان، مبلّغان در مواکب به اجرای برنامه‌هایی به تناسب سنی کودک و نوجوان می‌پردازند. این برنامه سال گذشته دویست و ده هزار نفر کودک و نوجوان مخاطب داشت.

جعفری اظهار کرد: مسئولان کشوری کارگروه‌ روایت‌گری چندرسانه‌ای(حجت الاسلام و السلمین نجفی) ، کارگروه کودک و نوجوان(حجت الاسلام و المسلمین دکتر حقیقت) و کارگروه زبان عربی(حجت الاسلام و المسلمین منابی) از طرف بعثه مقام معظم رهبری در این جلسه حضور یافته‌اند. 

به گفته مدیر مدرسه علمیه حضرت ولیعصر(عج) اهواز، ۷۰ مبلّغ و روحانی دوره‌های آموزشی طرح تبلیغ بین‌المللی طلاب را در ایام اربعین حسینی می‌گذرانند و از ۱ تا ۲۲ ماه صفر در عراق مستقر می‌شوند. ‌

وی در پایان هدف از اجرای این طرح تخصصی را ارتقای معنویت و فرهنگ زائران کربلا عنوان کرد و گفت: به دنبال آن هستیم که با اجرای این طرح سطح فکری و معنوی زائران اربعین حسینی ارتقا پیدا کند.

منبع:  خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)