سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

23 شهریور 1395

اولین ویدئوکنفرانس شورای راهبری کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین با مشارکت 24 استان برگزار شد

اولین نشست مشترک شورای راهبری بانوان ستاد اربعین کشور با مشارکت مسئولین و نمایندگان استان های مختلف به صورت ویدئوکنفرانس برگزار گردید.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، نشست مشترک اعضای شورای راهبری بانوان کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین کشور با حضور مسئول این شورا سرکارخانم دکتر افتخاری و اعضای کمیته های تخصصی آن با مسئولین و فعالان فرهنگی آموزشی 24 استان کشور از جمله استان های اصفهان، خراسان، تهران، ایلام، خوزستان، بوشهر، یزد، قزوین کرمانشاه، لرستان و... به همت بسیج طلاب کشور و به صورت ویدئوکنفرانس حول بررسی و تبادل آراء در محورهای فرهنگی و آموزشی در حوزه بانوان اربعین و با هدف ایجاد همگرایی و هم افزایی میان فعالان استانی روز شنبه 20 شهریورماه، تشکیل شد.

شناسایی فعالان قرآنی و اجرای طرح های قرآنی، برگزاری موکب های ویژه بانوان در شهرهای مرزی و در مسیر پیاده روی، اجرای برنامه های تبلیغیی، فرهنگی و آموزشی از جمله حضور مبلغان و مشاوران در موکب ها و برگزاری دوره های آموزشی، برنامه ریزی برای برگزاری نمایشگاه به نام های عطر سیب و عطر تربت در برخی استان ها، اجرای مراسمات خطبه خوانی و شیرخوارگان، شناسایی تشکل های مردم نهاد در استان های کشور و استفاده از ظرفیت صداوسیما و بسترهای اطلاع رسانی استانی از جمله موارد مطرح و برنامه ریزی شده در این نشست بود.

ارج نهادن بر میزبانی مردم عراق، تاکید بر مردمی بودن اربعین و توجه ویژه بر فعالیت های ارزشمند مردمی، ضرورت هماهنگی و همسو سازی فعالیت های تبلیغی، آموزشی و فرهنگی، اعزام و پشتیبانی بخش های مختلف سازمانی و مردمی در حوزه بانوان با فعالیت های شورای راهبری بانوان اربعین به منظور هم افزایی و بهره مندی بیشتر از ظرفیت های موجود و لزوم جاری کردن فرهنگ اربعین در عرصه های مختلف زندگی شخصی و خانوادگی بانوان و منحصر نکردن آن به لزوم حضور  در مراسم پیاده روی اربعین، مورد تاکید و تبیین مسئول شورای راهبری بانوان اربعین قرار گرفت.

تبیین و ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی با الگوگیری از ابعاد زندگی حضرت زینب (س)، فلسفه و آداب زیارت، احکام زیارت و شناخت و تبیین ابعاد شخصیتی حضرت زینب سلام الله علیها از جمله محورهای آموزشی مورد تاکید توسط اعضای حاضر در اولین کنفرانس شورای راهبری بانوان اربعین و مسئولین و فعالان استانی بود.