پنج شنبه 9 فروردین 1403

23 شهریور 1395

مسئوول کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین استان سمنان: تجمع اربعین حسینی توطئه دشمنان را خنثی می کند

مسئوول کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین استان سمنان با اشاره به ضرورت برگزاری هرچه باشکوه تر راهپیمایی اربعین حسینی(ع)، گفت: تجمع اربعین نابودی توطئه دشمنان و اتحاد شیعیان را در پی دارد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، حجت الاسلام علی شکری در جلسه کمیته آموزشی و فرهنگی ستاد اربعین حسینی استان سمنان که به میزبانی مجتمع ولایت سمنان برگزار شد، ضمن بیان اینکه تجمع اربعین نشان از عشق مردم به ائمه اطهار (ع) و حاوی پیام عشق به حسین(ع) است، ابراز داشت: این حرکت باشکوه نمادی از اتحاد و وحدت بین شیعیان است که در جوار حرم امام حسین(ع) به اوج خود می رسد.
وی با تاکید بر اینکه اربعین حسینی در سال های اخیر خاری در چشم دشمنان است، افزود: با وجود تهدیدات دشمنان اسلام خوشبختانه این حرمت عظیم، سال به سال باشکوه تر برگزار می شود و این نشان دهنده عشق خالصانه مردم به ائمه اطهار(ع) است.
رئیس ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی استان سمنان همچنین از امام حسین(ع) به عنوان بزرگ مرد جهان اسلام و از راهش به مثابه مکتب زنده تاریخ در عرصه ایثار نام برد و گفت: حسین(ع) با نثار خون خود، خط سرخی را آفرید که امروز دنباله روهای آن در سوریه و در راستای دفاع از حرمین شریفین، جان خود را فدا می کنند.
شکری با بیان اینکه امام حسین(ع) مکتب شهادت را برای همیشه ماندگار کرد، ابراز داشت: نهضت عاشورا ندای تمام آزادیخواهان جهان است که امروز در نام شیعه تجلی می یابد.
وی افزود: دشمنان اسلام امروز از هر راهی برای ضربه زدن به شیعیان بهره می جویند که نمونه آن تجهیز تکفیری ها در سوریه، حمایت از رژیم آل خلیفه در بحرین و جنایات یمن توسط آل سعود هستند که برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم اربعین، حقانیت شیعیه را بار دیگر به رخ جهانیان می کشد.
مسئوول کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین استان سمنان همچنین خطاب به زائران سال جاری اربعین حسینی، گفت: زیارت نیز مانند دیگر مراسم دین مبین اسلام، رسوم و آدابی دارد که با رعایت آن می توان وجهه این کار مقدس را در بین جهانیان اشاعه داد لذا از همه می خواهیم تا از عزاداری های نامتعارف بپرهیزند همچنین همراهی با برگزار کنندگان مراسم اربعین در کنار رعایت قوانین کشور میزبان ضامن سفری معنوی خواهد بود.