شنبه 1 اردیبهشت 1403

21 شهریور 1395

با هدف بهره معنوي و شركت زائران در مراسم روز عرفه برنامه هاي مراسم عرفه در كربلا و نجف اعلام شد

حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني مسوول بِعثه مقام معظم رهبري در عراق، برنامه هاي مراسم روز عرفه در شهرهاي كربلاي معلا و نجف اشرف را اعلام كرد.


حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني در گفتگويي اهميت روز عرفه اشاره كرد و گفت: در حديث آمده است كه خداوند در روز عرفه اول به زائران سيدالشهدا نگاه كرده و آنان را مورد مرحمت قرار مي دهد، سپس به ميهمانان خود در عرفات نگاه مي كند وحوائج آنان را برآورده مي سازد.

وي افزود: زيارت سيدالشهدا در روز عرفه براساس روايتي ديگر از وسايل الشيعه معادل يك ميليون حج با امام زمان (عج) و يك ميليون عمره با رسول الله (ص) است. بنابراين زيارت امام حسين (ع) در روزعرفه اهميت فراواني دارد.

وي تصريح كرد: دعاي عرفه اگر چه داراي ثواب زيادي است، اما آن چيزي كه در روايات برآن تاكيد فراوان شده زيارت امام حسين (ع) در روز عرفه است.

حجت الاسلام و المسلمين نجفي روحاني در ادامه گفت: مراسم دعاي عرفه امسال در دو مكان در كربلا ونيزدر نجف، در مسجد كوفه برگزار مي شود.

وي از زائران خواست تا با نظم و انضباط در اين مراسم شركت و حتما قوانين كشور ميزبان را رعايت كنند.همچنين همكاري لازم را با خدام عتبات عاليات داشته باشند.