سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

20 شهریور 1395

اولین جلسه کارگروه یاوران اربعین در شهرستان کاشان

اولین جلسه کارگروه یاوران اربعین در شهرستان کاشان برگزار شد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، اولین جلسه کارگروه یاوران اربعین  در شهرستان کاشان و با حضور آقایان حجت الاسلام عسکری نماینده بعثه مقام معظم رهبری منطقه قم و رابط ستاد فرهنگی اربعین و حجت الاسلام موسویان رئیس کمیته فرهنگی اربعین در شهرستان کاشان و مسئولین سازمان تبلیغات اسلامی و اوقاف و امور خیریه، ستاد اقامه نماز،  شرکت مرکزی، مدیر حج و زیارت، نماینده امام جمعه و سازمان فرهنگی هنری شهرداری کاشان، ستاد اقامه نماز و نماینده هیئات مذهبی کاشان برگزار گردید.
در ابتدای جلسه حجت الاسلام موسویان در خصوص فرهنگ زیارت مطالبی بیان نمودند و تلاش در خصوص نشر فرهنگ حسینی در میان زائرین از وظایف این کمیته دانستند و گزارشی از جلسات کمیته  فرهنگی و مصوبات آن برای کارگروه بیان کردند و بر لزوم هماهنگی فعالیتها در قالب کارگروه معنوی اربعین تاکید کردند.
در ادامه جلسه،  اعضای گروه ضمن بیان اقدامات صورت گرفته در اربعین سال گذشته آمادگی خود را برای برگزاری هرچه باشکوهتر مراسم اربعین هم راستا با سیاستهای بعثه مقام معظم رهبری اعلام داشتند و جناب آقای اسکندری مدیر حج و زیارت شهرستان کاشان بعنوان مسئول کارگروه یاوران معنوی معرفی گردید.
در پایان حجت الاسلام عسکری به عنوان رابط ستاد فرهنگی اربعین در منطقه یک و نماینده بعثه مقام معظم رهبری در منطقه قم به تشریح وظایف کمیته فرهنگی و طرح کارگروه یاوران معنوی اربعین پرداختند.
و بر لزوم و اهمیت ساماندهی و ارتقای سطح کیفی و استفاده  همه ظرفیتهای ارزنده از جمله ائمه جمعه و جماعات، صدا و سیما، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان اوقاف و امور خیریه، ستاد اقامه نماز و هیئتهای مذهبی در امر اطلاع رسانی، آموزش و راهبری فرهنگی و تبلیغی زائرین اربعین حسینی مورد بحث قرار دادند.
حجت الاسلام عسکری بر اهمیت مسئله اربعین تاکید کرده و اربعین حسینی را مانور بزرگ عاشقان مکتب اباعبدا... الحسین دانستند و اربعین را فرصت بزرگ برای معرفی ارزشهای مکتب عاشورا معرفی کردند و گفتند اربعین حسینی و راهپیمایی عظیم آن موجب ترس و وحشت مضاعف به داعشیان شد و روند جنگ در کشور عراق را تحت تأثیر قرار داد. این مانور 20 میلیونی در اربعین حسینی سال جاری در مجاورت گروههای تکفیری و وهابیها قابل وصف نیست. سعی کنیم تمام فعالیتها تحت عنوان کارگروه معنوی اربعین ساماندهی کنیم و از انجام کارهای سلیقه ای پرهیز نماییم. و عملکرد ما باید به نوعی ترویج عملی مدیریت جهادی باشد و برای لحظه لحظه این سفر برنامه ریزی نموده و از کارهای خودسرانه و تک روی دوری کنیم.
وی افزود: همه عزیزان توجه داشته باشند که نگاه جمهوری اسلامی ایران در این سفر معنوی تأکید بر مردمی بودن و مشارکت جویی همگان است بنابراین نباید این حرکت را دولتی جلوه داد. ممانعت از تبلیغ سازمانها و نهادهای دولتی در ارائه خدمات در داخل کشور و عراق از سیاستهای بعثه مقام معظم رهبری است و در راستای مردمی جلوه دادن این سفر معنوی می باشد.