شنبه 8 اردیبهشت 1403

16 شهریور 1395

ثبت نام بیش از سه هزار نفر مازندرانی برای سفر به اربعین حسینی

حبیب الله ساداتی مدیر حج و زیارت استان مازندران گفت: این سامانه برای ثبت نام مشتاقان اربعین حسینی باز است و لازم است افراد به صورت فردی یا گروهی ابتدا در این سامانه نام نویسی کنند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین ، حبیب الله ساداتی مدیر حج و زیارت استان مازندران گفت که تا کنون سه هزار نفر برای سفر به اربعین جسینی lمسال ثبت نام کردند.

وی با اظهار اینکه بیشتر مردم ایران سفر های زیارتی داخلی را تجربه کردند ، بیان داشت: با توجه به متوقف شدن مناسک حج ، امسال استقبال برای حضور در کربلای معلی همزمان با اربعین حسینی زیاد خواهد بود و به همین دلیل هم تدابیر لازم برای روان شدن انجام کارهای مقدماتی بوجود آمده است.

ساداتی گفت : مهم ترین نکته ثبت نام در سامانه مشتاقان اربعین حسینی یا همان ' سماح ' است و افرادی که در این سامانه ثبت نام نکنند ، از اعزام به عتبات عالیات در اربعین حسینی محروم می شوند.

وی آدرس اینترنتی سامانه را samah.haj.ir اعلام و تاکید کرد : این سامانه برای ثبت نام مشتاقان اربعین حسینی باز است و لازم است افراد به صورت فردی یا گروهی ابتدا در این سامانه نام نویسی کنند.

ساداتی گفت : برابر تصمیم سازمان حج و زیارت و هماهنگی ها صورت گرفته با سایر مراجع ، در اربعین حسینی تنها به افرادی مجوز عبور از مرز داده می شود که در سامانه سماح نام نویسی کرده باشند.

وی افزود : سازمان حج و زیارت با هدف دریافت روادید عراق و همچنین مدیریت پیاده روی زائران اربعین ، این سامانه را راه اندازی کرده و خارج از نام نویسی به کسی در ایام اربعین مجوز خروج از مرز داده نمی شود.

او ادامه داد : شرکت در مراسم اربعین حسینی در عتبات عالیات سفر خارجی محسوب می شود و همه مقررات ورود و خروج باید بدرستی اجرایی شود تا مشکلی برای زایران بروز نکند.

وی بیان داشت: مشتاقان اربعین حسینی همواره باید به همکاری ، هوشیاری و توجه به اهداف حضور در مراسم عظیم اربعین حسینی توجه کنند.

پارسال حدود 30 هزار مشتاق در اربعین حسینی از مازندران به کربلا عزیمت کردند.