سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

16 شهریور 1395

مازندرانی ها نائب الزیاره شهدای مدافع حرم در اربعین حسینی می شوند

حجت الاسلام یوسف یوسف پور در سومین جلسه کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین : امسال طرح نیابت زیارت شهدا در مراسم اربعین حسینی با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران و سپاه انجام می شود.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین ، -رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین مازندران گفت: مازندرانی های مشتاق اربعین حسینی امسال نائب الزیاره شهدای مدافع حرم می شوند.

حجت الاسلام یوسف یوسف پور روز دوشنبه در سومین جلسه کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین در سالن جلسات حج و زیارت استان افزود : امسال طرح نیابت زیارت شهدا در مراسم اربعین حسینی با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران و سپاه انجام می شود.

او ادامه داد : در این طرح هر یک از زائران می توانند با انتخاب یک شهید مدافع حرم معرفی شده از سوی بنیاد شهید و با دریافت عکس شهید ، نائب الزیاره آن شهید باشند.

استان مازندران با تقدیم 33شهید مدافع حرم بیشترین شهید را در کشور تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین مازندران با اشاره به برگزار نشدن فریضه حج تمتع در سال جاری ، گفت : اربعین حسینی امسال برای نظام ویژه و مهم است و دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری به اربعین حسینی توجه خاصی کرده است.

وی اظهار داشت: برگزاری دوره های آموزش توجیهی برای اعضای گروه های ستاد اربعین شامل مداحان و مبلغان و زائران از برنامه های جدی کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین مازندران است.

وی با بیان این نکته که مردمی کردن برنامه های فرهنگی کاروان پیاده اربعین حسینی مورد تاکید مقام معظم رهبری است، گفت: همسو با این رویکرد ، دفتر نمایندگی بعثه رهبری در حج و زیارت از تمام ظرفیت های دستگاه های اجرایی برای مهیا کردن این سفر بکار گیری می کند.