جمعه 31 فروردین 1403

15 شهریور 1395

اولین جلسه شوراي راهبری تبلیغ و نماز اربعین حسینی برگزار شد

اولین جلسه شوراي راهبری تبلیغ و نمازاربعین حسینی، با حضور اعضای حقیقی و حقوقی آن برگزار شد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، اولین جلسه شوراي راهبری تبلیغ و نمازاربعین حسینی، با حضور اعضای حقیقی و حقوقی آن برگزار شد.

 

در این جلسه  سیاست گزاری، برنامه ریزی و هماهنگی  امور اعزام مبلغان،  کارگزاران فرهنگی و اقامه نماز و آموزش ایشان،  از ماموریت های مهم کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی کشور می باشد که مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

این شورا در روز دوشنبه پانزدهم شهریور در اداره کل اعزام مبلغ سازمان قم و به ریاست حجت الاسلام والمسلمین شرفخانی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف  برگزار گردید.

در این جلسه  حجت الاسلام دکتر احمدی رییس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین ستاد مرکزی اربعین، حجت الاسلام و المسلمین روستا آزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی،  حجت الاسلام و المسلمين دهقان مدیر کل تبلیغ جامعه المصطفی العالمیه و مدیرکل فرهنگی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف  حضور داشتند.

 در ابتدای جلسه گزارشی از فعالیت‌های انجام گرفته از سوی رییس شورا به حاضرین ارائه شد و سپس هریک از اعضا در خصوص فرایند تدوین سیاستها و راهبردها حوزه تبلیغ دید گاها و نظرات شان را بیان کردند.  در این نشست مقرر شد نمایندگان سازمان تبلیغات اسلامی و بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیا و سازمان فرهنگ و ارتباطات به عضویت شورا در آیند.

همچنین شورا بر وحدت در مدیریت  با محوریت سازمان اوقاف و امور خیریه در چهار چوب  سیاست های ابلاغی تاکید کرد و  خواستار اجتناب کلیه دستگاه ها ی دولتی و خصوصی از ورود بدون هماهنگی در حوزه اعزام مبلغ و تبلغ اجتناب نمایند.

همچنین  تولیت این امور به همراه ساماندهی و مدیریت  مبلغان حوزه اربعین از سوی این کمیته بر عهده معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور ا خیریه گذاشته شد.

 متعاقب این ماموریت معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اقدام به ایجاد دبیرخانه و ساختار  سازمانی جهت سازماندهی نموده است. تشکیل کار گروههای تخصصی  اعزام، آموزش،  تولید محتوای تبلیغی و پشتیبانی و نیز شوراي راهبری  از جمله این اقدامات می باشد