پنج شنبه 9 فروردین 1403

14 شهریور 1395

در فضايي معنوي و قرآني برگزار شد ديدار حافظان قرآن با نماينده بِعثه رهبري در عراق

در فضايي معنوي و قرآني 40 نفر از حافظان مدرسه قرآني سفيران بهشت شهرستان ابركوه يزد با نماينده بِعثه مقام معظم رهبري درعراق ديدار كردند.


به گزارش پايگاه اطلاع رسانی الاربعین به نقل از پایگاه خبري حج از كربلاي معلا، در اين ديدار حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني طي سخناني قرآن را ادبستان خدا دانست وگفت: قرآن كتاب زندگي وتنها نسخه شفا بخش بشريت است.

نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق با اشاره به اين كه قرآن براي عموم انسان ها نازل شده اما بهره حقيقي را تنها پرهيزكاران مي برند، افزود: خداوند همه انسان ها را مشمول رحمت عامه خود قرار داده است، اما تنها پرهيزكاران بر سر سفره رحمت خاصه خداوند مي نشينند. چون آن ها به وسيله رحمت عامه خود را به رحمت خاص كه رستگاري است، نائل مي كنند.

نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق حافظان قرآن را سرمايه هاي ارزشمند معنوي كشور دانست وافزود: در قيامت خطاب به اهل قرآن مي شود، بخوانيد و به اندازه آن ظرفيت قرآني خود به درجات عالي بهشت وارد شويد.

وي با تأكيد بر لزوم برنامه ريزي هرچه بهتر براي ترويج تلاوت، حفظ، ترجمه و تفسير قرآن خاطر نشان كرد: بيشترين مشكلات جوامع اسلامي از دوري با فرهنگ قرآن است و راه نجات تنها درسايه تمسك وعمل به قرآن است.

وي قرآن را كتاب بصيرت، نور و شفا خواند وافزود: عمل به قرآن انسان را بصير مي كند و حافظان و عاملان به قرآن در ظلمت ها و فتنه هاي روزگار ضلالت نمي شود.

حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني با آرزوي توفيق براي اين گروه قرآني اظهار داشت: اميدواريم روزي بيايد كه همه انسان ها عامل به قرآن و حافظ آن باشند .

در پايان اين مراسم از حافظان جوان تقدير و هداياي متبرك تقديم آنان شد.