سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

13 شهریور 1395

سومین نشست هیئت علمی کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین.

سومین نشست هیئت علمی کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین حسینی صبح روز پنجشنبه در مرکز آموزش بعثه مقام معظم رهبری در قم با شرکت اعضا برگزار شد


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، سومین نشست کمیته  فرهنگی و آموزشی اربعین حسینی صبح روز پنجشنبه   در مرکز آموزش بعثه مقام معظم رهبری در قم با شرکت اعضا برگزار شد.

در این نشست که دکتر علیرضا توکلی رییس کارگروه بین‌الملل کمیته فرهنگی و آموزشی نیز شرکت داشت، اعضا به بحث و بررسی  برنامه‌ها ی  پیشنهاد ی کارگروه بین الملل پرداختند.

در ابتدای این نشست،  حجت الاسلام دکتر احمدی رییس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین در خصوص فعالیت‌های انجام شده در راستای عملیاتی نمودن مصوبات قبلی هیئت علمی در مورد فرهنگ سازی و  گفتمان سازی اربعین گزارشی ارایه کردند.

یکی از مباحث مطرح شده در جلسه قبلی  جهانی‌سازی اربعین و تبیین و عرضه درست این حرکت بزرگ فرهنگی  با بیان عالمانه و حضور فعال عالمان  ضروری دانسته شد.

همچنی اعضای هیئت علمی برتدوین چارچوب ها و اصول وسیاست ها و استفاده  از ظرفیت‌های مراکز  پژوهشی و آموزشی کشور  و نخبگان   آزاد اندیش در برگزاری همایشها و هم اندیشی ها به منظور تبیین و انتقال درست معارف و زوایایی این آیین بزرگ تاکید کردند،  در ادامه این نشست دکتر هدایتی زاده دبیر هیئت علمی گزارشی از هم اندیشی های مختلف با محوریت اربعین در دانشگاه های مختلف  از جمله دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه قرآن وحدیث و پژوهشکده های مختلف از جمله پژوهشکده صدا و سیما،  پژوهشکده حج و زیارت،  پزوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی، ارایه کرد.