سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

09 شهریور 1395

دومين جلسه هماهنگی مراسم اربعين در بعثه مقام معظم رهبري در كربلا برگزار شد

دومين جلسه هماهنگی مراسم اربعين با هدف هماهنگي وبررسي مقدار وكيفيت خدمات اجرايي و فرهنگي به زائرين در كربلاي معلا برگزارشد.


دومين جلسه هماهنگی مراسم  ستاد اربعين با حضور سركنسول جمهوري اسلامي ايران و ساير ارگان هاي ايراني مستقردركربلاي معلا در بعثه مقام معظم رهبري تشكيل شد.

نماينده بعثه مقام معظم رهبري درعراق دراين جلسه ، مراسم اربعين را بزرگترين تجمع و رويداد فرهنگي جهاني دانست وگفت: سفره اربعين گسترده ترين سفرها در جهان است كه نظير ندارد، اين رويداد مهم فرصت بسيار عظيمي، براي تبيين فرهنگ حسيني و ارائه آن به جهانيان است.

وي با تحسين وتقديراز ميزباني مردم شريف عراق تاكيد كرد: مراسم اربعين با محوريت نظر مرجعيت، ميزباني و تكريم مردم انجام شود.

حجت الاسلام نجفي روحاني در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينكه مسئول فرهنگي ستاد اربعين در عراق، حجت الاسلام والمسلمين اباذري رايزن فرهنگي كشورمان و در ايران حجت الاسلام والمسلمين دكتر احمدي است افزود: برنامه ريزي هاي خوبي صورت گرفته وكميته هاي ويژه اي براي انجام كارها تشكيل شده است.

در ادامه اين جلسه مير مسعود حسينيان سركنسول جمهوري اسلامي ايران در كربلا گزارشي از اقدامات صورت گرفته ارائه داد و گفت: كار فرهنگي اربعين از تهران آغاز شده است و ما جلسات خوبي را با استانداري و مركز بهداشت و درمان كربلا برگزار كرده ايم.

وي تصريح كرد: صداو سيما از الان بايد فرهنگ سازي كند و افرادي كه توانايي حضور در مراسم اربعين را ندارند، منصرف شوند، پياده روي اربعين كاري سخت و دشوار است.

وي يادآور شد: بايد مراقبت كرد پياده روي اربعين به صورت تفريح در نيايد و جنبه زيارتي، معنوي و معرفتي آن رعايت شود.

در اين جلسه هريك از اعضاء نقطه نظرات خود را بيان كردند و مقرر شد، كميته ها برنامه ها را پيگيري كنند و در آينده اي نزديك جلسه اي با حضور سفير ايران در عراق برگزار شود.