شنبه 1 اردیبهشت 1403

09 شهریور 1395

نجفي روحاني: اساتيد دانشگاه جايگاه رفيع درفرهنگ سازي جامعه دارند

حجت الاسلام و المسلمين نجفي روحاني درديدار با دانشگاهيان قم، مقدار دريافت اجر و پاداش را به ميزان معرفت به امام معصوم (ع) دانست و در مورد حقيقت معرفت با اساتيد به هم انديشي پرداختند.


حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني با عنوان پرسشي مبني بر اين كه حقيقت معرفت ومراتب آن وبا علم چه فرقي دارد؟ وچگونه زيارت امام حسين(ع) به منزله زيارت خدا در عرش است را، مورد هم انديشي با اساتيد قرار دادو سپس هريك از اساتيد نقطه نظرات خود را پيرامون معرفت و مراتب معرفت و فرق آن با دانش را بيان كردند.

وي معرفت را فوق دانش برشمرد و گفت: معرفت يك نوع بينش، شهود و علم توام با باور و اعتقاد است.

وي با بيان اينكه مراد از عرش مركز استيلا و قدرت خداوند است ، افزود: از در نظام هستي هرگونه فيض، خير و بركتي از مسير حجت و ولي خدا به انسان ها واصل مي شود. حتي خود معرفت هم كه فيض بزرگي است، راه كسب مسير اهل بيت در ادعيه وارده مانند مناجات شعبانيه و دعاي ابوحمزه،و عرفه به ما رسيده است.

حجت الاسلام نجفي روحاني امام حسين (ع) را آيينه تمام نماي خداوند و مظهر اسماي حسناي الهي خواند و گفت: امام حسين (ع) انسان كامل و خليفه الهي است كه واسطه فيض درتكوين وتشريع است.

وي همچنين امام حسين را ثارالله، يدالله و دردانه عنوان كردو تصريح كرد: امام حسين (ع) دين خدا را با اهداي همه هستي خود زنده كرد و شهادت را در عاشورا براي احياء خط ولايي را كه پيامبر(ص) در غدير به دستور خداوند براي عموم تعيين كرده بود، انتخاب نمود.
وي خاطر نشان كرد: درك حقيقت امام حسين (ع) براي انسان هاي عادي بسيار مشكل بلكه شايد محال باشد، هركس به اندازه ظرف وجودي اش مرتبه اي از آن را دريافت مي كند و از آن بهره مي برد. انسان كامل همه را دريافت مي كند.

نجفي روحاني واقعه عاشورا را در تاريخ بي نظير خواند و از اساتيد دانشگاه ها خواست تا با تامل و ژرف نگري وجامع بيني درس ها و عبرت هاي واقعه عاشورا را به دانشگاه ها منتقل كنند.

وي با اشاره به نقش بسيار مهم استاد در تحول فكري دانشجو خاطر نشان كرد: اساتيد دانشگاه هم جايگاه رفيع وهم مسووليت خطيري در فرهنگ سازي جامعه دارند.

در پايان هداياي متبرك حرم سيدالشهدا (ع) از سوي نماينده بعثه مقام معظم رهبري تقديم اساتيد دانشگاه ها شد.