جمعه 7 اردیبهشت 1403

09 شهریور 1395

سخنان سركنسول ايران در كربلا درباره وضعيت سياسي عراق در جمع دانشگاهيان

سركنسول جمهوري اسلامي ايران در كربلا با حضور در جمع زائران دانشگاهي ضمن بيان فضيلت زيارت امام حسين(ع) به تشريح وضعيت فعلي سياسي كشور عراق پس از فراز و فرودهاي ماههاي اخير پرداخت.


مير مسعود حسينيان سركنسول جمهوري اسلامي ايران در كربلا با حضور در جمع زائران دانشگاهي به استقبال دانشگاهيان از سفر به عتبات عاليات اشاره كرد و گفت: طبق آمار تعداد ثبت نام كنندگان براي سفر به عتبات عاليات در دوره سيزدهم 40هزار نفر، دوره چهاردهم 50هزار نفر و در دوره پانزدهم 90هزار نفر مي باشد.

كربلا يك سفر ساده نيست

حسينيان به روايت هاي متعددي كه درباره فضيلت زيارت امام حسين (ع) وجود دارداشاره كرد و افزود در روايت آمده است: «در روز قيامت هيچ كس نيست مگر اين كه آرزو مي كرد جزو زوّار امام حسين (ع) باشد.» در چه زماني؟ آن هنگامي كه مي بيند خداوند به زوّار حسين(ع) چه چيزهايي مي دهد و آنجاست كه از خدا مي خواست كاش كه من هم جزو زوّار امام حسين(ع) مي بودم.

وي با ذكر اينكه شما دانشجويان نيز از جانب امام حسين (ع) جزو دعوت شدگان هستيد و ان شاء الله از اين سفر معنوي استفاده بهينه را ببريد، اضافه كرد: در روايت ديگري آمده است «هيچ نبي مرسلي و هيچ پيامبري نيست الاّ اين كه از خدا مي خواهد كه او را به زيارت حسين(ع) موفق بدارد.» همچنين در روايت زيباي ديگري آمده است: «خداوند هر كسي را كه دوست داشته باشد، حبّ حسين و حبّ زيارت حسين را در قلب او مي اندازد.»

به اين دو نكته فكر كنيد

سركنسول ايران در كربلا با طرح دو سوال دانشجويان را به تامل بيشتر در اين باره فراخواند و عنوان كرد: به اين دو نكته فكر و در باره آن تحقيق كنيد و از اساتيد و روحانيون كاروان خود پاسخ آن را بپرسيد؛ نخست اينكه چرا ما براي امام حسين(ع) مراسم اربعين برگزار مي كنيم ولي براي پيغمبر(ص) اربعين نمي گيريم؟ مگر نه اينكه پيامبر(ص) از امام حسين(ع) افضل است، ولي چرا فقط براي امام حسين(ع) اربعين گرفته مي شود و 20 ميليون زائر مسير 80كيلومتر نجف تا كربلا را پياده روي مي كنند؟ هفته آينده نيز مراسم روز عرفه برگزار مي شود، چرا خداوند مي فرمايد كه در روز عرفه اول به زوّار امام حسين(ع) نگاه مي كند و بعد به ديگر حجاج حاضر در صحراي عرفه!


وضعيت امنيتي عراق

اين ديپلمات ارشد سياست خارجي كشورمان در پاسخ به سوالات دانشجوبان در مورد مسائل سياسي و وضعيت امنيتي عراق گفت: وضعيت عراق از نظر امنيتي نسبت به زمان حمله تروريست هاي تكفيري بهتر است و اميدواريم به زودي باقيمانده مناطق تحت اشغال گروهك داعش آزاد شود.