سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

09 شهریور 1395

با هدف آشنايي بهتر زائران با تاريخچه قيام عاشورا برنامه روايتگري هر روز درخِيمه گاه برگزار مي شود

با هدف آشنايي بهتر زائران با تاريخچه قيام عاشورا، برنامه روايتگري هر روز در خيمه گاه برگزار مي شود


حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد جعفر هاشمي نسب: در برنامه روايتگري به سير منطقي وتاريخي وتحليلي حركت امام حسين (ع) از مدينه تا كربلا با محوريت كتاب مقتل جامع استاد پيشوايي روايت مي شود.

وي مي افزايد: انتشار خبر مرگ يزيد و جانشيني يزيد در شام و درخواست بيعت با امام، رسيدن نامه يزيد به مدينه و فراخوان امام به دارالعماره جهت اخذ بيعت با امام، و امتناع حضرت با او بخش اول روايت است.

وي تصريح مي كند: تصميم امام بر خروج از مدينه و حركت ايشان به سمت مكه همراه با جمعي از اهل بيت و اصحاب خود، امامت امام در مكه و اقدامات ايشان در مدت حضورشان در مكه جهت تبيين حركت خود و بيان علت عدم بيعت بايزيد براي مردم در مكه، بخش دوم روايت است .

وي خاطرنشان مي كند: دعوت امام توسط كوفيان و تصميم امام مبني بر خروج از مكه به سمت كوفه، بيان وقايع و پيش آمدها در منزلگاه ها تا رسيدن امام به سرزمين كربلا در روز دوم محرم، و بيان وقايع از روز دوم محرم تا روز عاشورا بخش بعدي روايت است.

حجت الاسلام هاشمي نسب در ادامه مي گويد: بخش پاياني اين روايتگري بيان وقايع روز عاشورا و شهادت اصحاب و ياران امام (ره) و بني هاشم و در نهايت شهادت امام حسين (ع) است، كه زائران و علي الخصوص دانشجويان از اين برنامه استقبال خوبي دارند.

وي تاكيد مي كند: برنامه روايتگري معرفت زائران را افزايش مي دهد و آنان را بيش از گذشته با تاريخ كربلا آشنا مي سازد و در پايان ذاكر اهل بيت حاج علي فراهاني به نوحه سرايي مي پردازد.