چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

03 شهریور 1395

برگزاري همايش بين‌المللي «امام حسين» در كربلا

آستان مقدس حضرت عباس(ع)، از آمادگي خود براي برگزاري نخستين همايش بين‌المللي «امام حسين(ع)» در كربلاي معلا خبر داد.


نخستين همايش‌ بين‌المللي امام حسين(ع) با عنوان «ارزش‌هاي شكوهمند در نهضت حسيني و نقش آن در تكامل انسان»، از روز پنجشنبه، چهارم شهريورماه در سالن اجتماعات امام حسن(ع) حرم مطهر حضرت عباس(ع) آغاز مي‌شود و به مدت دو روز ادامه دارد.

اين همايش به همت مركز بين‌المللي مطالعات و پژوهش‌هاي وابسته بخش امور فكري و فرهنگي آستان مقدس حضرت عباس(ع) و با همكاري سازمان مطالعه و تدوين كتب علوم انساني دانشگاه‌ها(سمت) از جمهوري اسلامي ايران، وزارت آموزش عالي و تحقيقات علمي عراق و دانشگاه كربلا برگزار مي‌شود.

به گزارش ايكنا، يك كميته علمي متخصص در حوزه مطالعات انساني با همكاري دانشگاه كربلا براي بررسي و دقت‌ نظر در پژوهش‌ها و تحقيقات ارائه‌شده به اين همايش تشكيل شده و اين كميته ميزان تناسب مقالات با محورهاي همايش و پايبندي آن‌ها به شيوه پژوهش علمي را مورد بررسي قرار دادند.

«احمد الكعبي»، عضو كميته مقدماتي همايش و رييس بخش فعاليت‌هاي مركز بين‌المللي تحقيقات و مطالعات «العميد» وابسته به آستان مقدس عباسي در اين باره گفت: ۱۰۰ تحقيق از پژوهشگران و دانشگاهيان عراق و كشورهاي مختلف با موضوع محورهاي اين همايش ارسال شد كه در نهايت ۴۰ پژوهش مورد پذيرش قرار گرفت.

نخستين همايش بين‌المللي امام حسين(ع) با اهداف دستيابي به همگرايي فكري انجمن‌هاي مختلف علمي با تحقيق در زمينه انسانيت در نهضت حسيني، تحولات علمي و رابطه آن با اهداف نهضت حسيني، تعريف ارزش‌هاي انساني و اخلاقي نهضت امام حسين(ع) و پي‌ريزي اين ارزش‌ها در قلب دانش‌آموختگان از طريق برنامه‌هاي درسي برگزار خواهد شد.

اين همايش با شعار «نهضت حسيني، چراغ تكامل انساني» به بررسي محورهاي اثر نهضت حسيني در آموزش و پرورش، ارزش‌هاي رواني و پرورشي نهضت حسيني و اثرهاي آن در پيشرفت برنامه‌هاي درسي آموزش و پرورش، ابعاد فكري، عقيدتي و اخلاقي انقلاب حسيني، اثر انقلاب حسيني در آزادي ملت‌ها، نهضت حسيني و عناصر پيروزي ارزش‌ها، اهداف شكوهمند ياران امام حسين(ع) و ابعاد ادبي در نهضت حسيني مي‌پردازد.