شنبه 1 اردیبهشت 1403

02 شهریور 1395

ثبت نام زائران اربعين از 65 هزار نفر گذشت

معاون سازمان حج و زيارت با بيان اينكه هنوز مبلع ويزاي اربعين از سوي طرف عراقي اعلام نشده است، گفت : تا كنون بيش از 65 هزار نفر از مشتاقان زيارت اربعين در سامانه سماح ثبت نام كرده اند.


حميد محمدي معاون امور حج و زيارت سازمان حج  با اشاره به آخرين روند ثبت نام در سامانه سماح گفت: ثبت نام براي اعزام به اربعين از 16مرداد آغاز شد و با گذشت 15 روز بيش از 65 هزار نفر نام نويسي كرده اند.

وي در ادامه با بيان اينكه بر اساس جدول زمان بندي صدور رواديد از اول شهريور بايد آغاز مي شد، تصريح كرد: دولت عراق هنوز در خصوص قيمت رواديد مبلغي را اعلام نكرده است.

محمدي همچنين عنوان كرد: بر اساس توافقي كه با بانك مركزي انجام شده است، زائران مبلغ رواديد خود را به صورت ريالي از طريق سامانه سماح پرداخت مي كنند و بانك آن را به ارز تبديل مي كند به اين ترتيب مشكل تهيه دلار كه سال گذشته براي بسياري از متقاضيان اعزام وجود داشت حل مي شود.

معاون امور حج و زيارت سازمان حج درپايان تاكيد كرد: متقاضيان اعزام به عتبات از مراجعه به دفاتر غيرمجاز خودداري كنند و تنها از طريق سامانه سماح و مراجعه به دو هزار و دويست دفتر مجاز حج و زيارت در سراسر كشور براي اعزام به اربعين اقدام كنند.