شنبه 1 اردیبهشت 1403

31 مرداد 1395

استاندار يزد: راهپيمايي اربعين نمايشي ارزشمند در عرصه بين المللي

استاندار يزد در نشست هماهنگي ستاد ساماندهي اربعين گفت: مراسم اربعين يك راهپيمايي صلح آميز است كه توجه جهاني را به خود جذب كرده و بايد زمينه ارائه بهترين خدمات به زائران حضرت امام حسين (ع) را در اين ايام فراهم كنيم.


 نشست هماهنگي ستاد ساماندهي اربعين با حضور استاندار يزد، معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار ، مسئول كميته فرهنگي و آموزشي ستاد مركزي اربعين، مديركل امنيتي و انتظامي استانداري و مسئولان كميته هاي ستاد ساماندهي اربعين استان در سالن زنده ياد حميديا برگزار شد.

استاندار يزد در اين جلسه با تاكيد بر بهره بردن از ثواب در همه امور بيان كرد: براي خدمت بهتر به زائران بايد روحيه بسيار بالائي داشت و در مسير خدمت به زائران حضرت سيدالشهدا (ع) وجود هر مشكلي را با شيريني حل كرد.

«سيدمحمد ميرمحمدي» افزود: در راهپيمايي اربعين موضوعات صرفا مذهبي و محدود به شيعيان نيستند و جنبه هاي اعتقادي و انساني نيز وجود دارند كه بايد با آمادگي فرهنگي از اين فرصت هاي ارزشمند به بهترين نحو استفاده شود.

ميرمحمدي ادامه داد: براي ساماندهي امنيت و خدمات سفر مي توان با تقويت مشاركت مردمي از هوشياري و تيزبيني سرمايه هاي اجتماعي در راستاي افزايش امنيت بهره مند شد.
وي خاطرنشان كرد: تجارب سالهاي گذشته براي دست‌اندركاران اين مراسم سرمايه هاي خوبي هستند كه بايد براي بهتر برگزار شدن اين برنامه با توجه به وحدت اسلامي ، هماهنگي هاي لازم براي حمل و نقل، اسكان ،سلامت و تغذيه زائران انجام شود.

مراسم اربعين، نمايش اقتدار معنوي نظام جمهوري اسلامي ايران

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد در اين جلسه گفت: ستاد اربعين امسال چند ماهي است كه در سطح ملي به موقع آغاز به كار كرده و اين فرصت بسيارخوبي است كه ضرورت ها و فعاليت هايي كه بايد براي پياده روي اربعين صورت گيرد را شناسايي و با توجه به آن برنامه ريزي مناسب انجام شود.

«محمدعلي طالبي» افزود: اين ستاد با 13 كميته در حوزه هاي مختلف فعاليت خود را در استان نيز آغاز كرده است و بايد با فرصت شناسي موثر، مشاركت مردمي و حضور موسسه ها و نهادهاي دولتي شرايط مناسبي را براي زائران فراهم كنيم.

وي ادامه داد: بحث اربعين يك آئين ديني و فراتر از آن يك نمايش قدرت از اقتدار معنوي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران است كه مي تواند در ثبات امنيتي و سياسي نظام موثر باشد و به حل و رفع بسياري از مشكلاتي كه در حال حاضر كشورهاي منطقه با آن مواجه هستند كمك كند، اين يك وظيفه ديني و ملي است كه برعهده ما قرار داده شده است و با اهتمام به اين موضوع بايد بتوانيم سربلند شويم.

طالبي بيان كرد: استان يزد بيشترين تعداد زائران را براي مراسم اربعين دارد و ايجاب مي كند در خصوص حمل و نقل، صدور ويزا، تمركز امكانات در مرز عراق براي رفاه هرچه بهتر زائران تلاش شود.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار در پايان سخنان خود گفت: با توجه به برنامه ريزي هاي انجام شده توسط كميته هاي مختلف و آمادگي خوبي كه در دستگاه ها ديده شده است، مي‌توانيم نسبت به سالهاي قبل بهتر در خدمت زائران و مردم باشيم.

مسئول كميته فرهنگي و آموزشي ستاد مركزي اربعين نيز در ادامه اين جلسه با اعلام برنامه هاي فرهنگي اربعين امسال بيان كرد: تشكيل ستاد مركزي اربعين اقدامي است كه به دستور مقام معظم رهبري براي ارائه خدمات بهتر به زائران انجام شده است.

«حجت الاسلام والمسلمين حميد احمدي» افزود: با توجه به شرايطي كه بعد از حادثه منا در عربستان به وجود آمد، به دستور رئيس جمهوري اين ستاد به وزارت كشور منتقل شد و حماسه بزرگ اربعين سال گذشته تحقق يافت.

وي با اشاره به اينكه مقام معظم رهبري تاكيد دارند ما بايد با عراقي‌ها در كنار هم باشيم و مراسم اربعين به عنوان مانور اقتدار معنوي انجام شود، گفت: اين موضوع مهم است كه ميزبان اصلي اين همايش عظيم عراقي‌ها هستند.

حجت الاسلام والمسلمين احمدي خاطرنشان كرد: در ارتباط با زائران پاكستاني در زاهدان اقدامات خوبي انجام شده است، اين زائران ايران را به عنوان يك كشور امن خادم اهل بيت(ع) مي‌شناسند و با توجه به امكاناتي كه در استان‌هاي در مسيرشان از جمله استان يزد هست بايد زمينه پذيرايي مناسب از آنها فراهم شود.