پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

31 مرداد 1395

آیت الله ناصری امام جمعه يزد در دیدار رئیس و اعضای کمیته فرهنگی اربعین: از ظرفيت اربعين براي معرفي ماهيت انقلاب استفاده شود

رئیس و اعضای کمیته فرهنگی اربعین با آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه و امام جمعه يزد دیدار و گفتگو کردند


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، همزمان با سفر رئیس و اعضای کمیته فرهنگی اربعین به یزد با آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه و امام جمعه يزد دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار که در دفتر امام جمعه برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمدی، رییس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی، حجت الاسلام سلطانی رابط منطقه جنوب شرق کمیته فرهنگی و حجتالاسلام موحدی مسئول دفتر نمایندگی بعثه در استان نیز حضور داشتند.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام احمدی گزارشی از برنامه ها و اقدامات فرهنگی، آموزشی وتبلیغی اربعین حسینی ارایه کرده  و په تشریح سیاست ها و رویکرد های پرداخت و خواستار حمایت معنوی و پشتیبانی فکری علنا و اندیشمندان اسلامی شد.

در ادامه آیت الله ناصری امام جمعه محترم  یزد با ابراز خوشحالی از برنامه های متنوع و جامع  فرهنگی  هماهنگی و شناخت آداب و فرهنگ مردم عراق و توجه به آنها در اربعین و استفاده از ظرفیت  بزرگ انسانی  عراق به ویژه جوانان متعهد و مومن و   متدین عراق در عرصه های مختلف در اربعین تاکید کرد.

ایشان با  یاد آوری و ذکر خاطرات سفرهای متعدد پیاده برای زیارت کربلا   گفت، در مدتی که در نجف اشرف بودم بیش از ۴۰ سفر به همراه آیه الله حاج آقا مصطفی خمینی (ره)  وجمع از علما و فضلای نجف با پای پیاده  به زیارت حضرت سیدالشهدا علیه السلام مشرف شدیم.

نماینده ولی فقیه در یزد، از نکات به یاد ماندنی این سفرها را سخاوت و کرامت بی نظیر مردم عراق در پذیرایی از زایران و   صفا وصمیمیت آیتالله سید مصطفی خمینی رحمت الله علیه و استفاده از فرصت ها ذکر کرد و گفت  ترنم مناجات، و ذکر و دعا و زمزمه اشعار عرفانی مولوی  و نیایش های ماثور از نکات پر بار این سفرها بود که حاج آقا مصطفی با همراه کردن برخی شخصیت های ادبی و  دارای نغمه های خوش  آن را طراحی و هدایت می کرد.

امام جمعه یزد پرداختن به مهمترین مسایل جوامع اسلامی  را بدور از سیاست زدگی  ضروری دانست و گفت،  اقدام به عدم استفاده از تصاویر علما اقدامی بخردانه و هوشمندانه ای بود که انشاءالله با مراقبت همگانی و فرهنگ سازی استمرار یابد