شنبه 8 اردیبهشت 1403

30 مرداد 1395

حجت‌الاسلام حمید احمدی رئیس کمیته فرهنگی اربعین در جلسه ستاد اربعین استان یزد: مراسم پیاده‌روی اربعین نمایش بزرگ از اقتدار معنوی شیعیان است

مسؤول کمیته ستاد مرکزی اربعین گفت: امسال محور برنامه‌های فرهنگی پیاده‌روی اربعین تصاویر شهدای حرم است و مقام معظم رهبری نیز بر این مهم تاکید داشته‌اند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، حجت‌الاسلام حمید احمدی رئیس کمیته فرهنگی اربعین در جلسه ستاد اربعین استان یزد: مراسم پیاده‌روی اربعین نمایش بزرگ از اقتدار معنوی شیعیان است.

ایشان در ادامه اظهار داشت : برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در رأس همه برنامه‌ها است. وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در این زمینه تاکیدات بسیاری داشته‌اند، افزود: رهبری امسال تاکید داشتند که در پیاده‌روی حتی از تصاویر ایشان نیز استفاده نشود و به جای آن تصاویر و تمثال شهدای حرم در پیاده‌روی نمود داشته باشد.

مدیر آموزش بعثه مقام معظم رهبری با بیان اینکه سال گذشته نیز محور کار فرهنگی، تصاویر و تمثال مبارک شهدا بود، خاطرنشان کرد: امسال نیز همین رویکرد به شکلی منسجم‌تر دنبال می‌شود.

مسؤول کمیته فرهنگی و آموزش ستاد مرکزی اربعین در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه زائران باید در شهرهای مختلف تحت آموزش‌های اولیه قرار بگیرند، تصریح کرد: هیچ اقدام ولو کوچک هم نباید موجبات رنجش مراجع عظام نجف را به دنبال داشته باشد.

احمدی تاکید کرد: علاوه بر اینکه آسایش و راحتی زائران ایرانی باید مدنظر قرار گیرد، لازم است شرایط مردم عراق و فرهنگ مردم این کشور نیز مدنظر زائران باشد.

وی تصریح کرد: در هر حال مردم عراق میزبانان اصلی این مراسم عظیم و باشکوه هستند و باید حق میزبانی آنها را رعایت کنیم.

 

احمدی همچنین با اشاره به اینکه بحث امنیت زائران نیز بسیار حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: ازدحام زائران در روز اربعین در کربلای معلی نباید اتفاق بیفتد و باید با همانند سال گذشته طبق یک برنامه‌ریزی منسجم زائران تقسیم‌بندی شوند.

وی ادامه داد: سال گذشته یک سوم زائران قبل از روز اربعین از کربلا خارج شدند و به سمت دیگر شهرهای زیارتی عراق نظیر نجف، سامرا و ... حرکت کردند و حتی حدود 300 هزار زائر نیز قبل از فرا رسیدن روز اربعین زیارت خود را انجام داده و از کشور عراق خارج شدند.

احمدی با تاکید بر اینکه همراهی و مشارکت مردم در همه برنامه‌های فرهنگی، امنیتی و مذهبی ضروری است، عنوان کرد: همه باید در کنار هم و در قالب یک برنامه‌ریزی منسجم به صورت هماهنگ عمل کنند تا این پیاده‌روی و سفر معنوی به واقع به یک نمایش اقتدار معنوی شیعیان تبدیل شود.