جمعه 31 فروردین 1403

29 مرداد 1395

دیدار و گفتگوی رییس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی با آیه الله سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه زاهدان.

رییس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی با آیه الله سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه زاهدان دیدار و در مورد مسائل حماسه اربعین گفتگو کردند


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اربعین، حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمدی، رییس کمیته فرهنگی و آموزشی  ستاد مرکزی اربعین حسینی که برای شرکت در جلسه ستاد اربعین استان سیستان و بلوچستان سفر کرده است با آیه الله سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه زاهدان دیدار و در مورد مسائل حماسه اربعین گفتگو کردند.

وی  در ابتدای ورود به زاهدان با حضور در نهاد نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان سیستان و بلوچستان  با آیه الله سلیمانی نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت  و استان و امام جمعه زاهدان ملاقات کرد.

 در این دیدار مسئول دفتر نمایندگی بعثه در استان و رییس کمیته فرهنگی اربعین در استان نیز حضور داشت، ابتدا گزارشی از سوی حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمدی، رییس کمیته فرهنگی و آموزشی در خصوص برنامه های فرهنگی و آموزشی اربعین حسینی  ارایه گردید.

وی ضمن تقدیر و تشکر از نقش ائمه جمعه و جماعات در آموزش و فرهنگ سازی زیارت اربعین، خواستار نقش آفرینی بیشتر علما و روحانیون جهت صیانت از این حماسه جاوید اربعین و استفاده شایسته از این حرکت عظیم فرهنگی جهت تقویت بنیان های معنوی و اخلاقی جوامع اسلامی شد،  نماینده ولی فقیه در استان سیستان نیز ضمن خیر مقدم به رئیس کمیته فرهنگی آموزشی اربیعن از زحمات و اقدامات خوب  کمیته فرهنگی تقدیر و تشکر کرد.

و گفتند: اربعین یک موضوع مهم برای ماست و در روایت ما آمده است که اربعین طلیعه ظهور حضرت بقیه الله است،  چنانچه از پنج خطاب حضرت حجت علیه السلام، سه خطاب  به نهضت  حضرت سیدالشهدا علیه السلام برمی گردد.

ایشان با تقدیر از نقش آفرینی خوب مسئولان و جوانان در اربعین ۹۴،  گفتند: در استان ما سه ظرفیت  و حوزه قابل توجه داریم که در برنامه‌ریزی های  اربعین باید  منظور شود،  شیعیان،  اهل سنت و زایران پاکستانی سه ظرفیت مهم اربعین در استان هستند.

علاوه بر حضور مشتاقانه هزاران زائر از میان شیعیان، از میان مردم متدین اهل سنت نیز جمع زیادی علاقه مند به حضور در این مراسم بررگ و معنوی هستند، که باید از این  علایق خالصانه  استقبال کرد.

امام جمعه زاهدان  ورود دهها هزار زائر پاکستانی که با عشق و شور و ارادت خاصی برای شرکت در مراسم اربعین به خاک جمهوری اسلامی ایران و اقامت کوتاه در استان را یک صحنه زیبا و وصف نشدنی ازنمایش مودت به اهل بیت علیهم السلام دانست و گفت در سال گذشته مردم استان به ویژه جوانان، فعالانه در استقبال و اسکان و پذیرایی این زایران فداکاری کردند،  که با پیش بینی افزایش این زائران باید ستاد، در طول مسیر از ورود به ایران تا مرز خروجی پشتیبانی و حمایت کند.

وی در ادامه گفتند: زایران پاکستانی با نهایت شیدایی و دلدادگی به اهل بیت علیهم السلام و ارادت خاصی وارد کشور ما می شوند  تا  با زیارت عتبه مقدس حضرت رضا علیه السلام و سایر بقاع متبرک، در مراسم جهانی و بزرگ اربعین حسینی شرکت کنند، شایسته است مسولان نسبت به تاسیس زایرسراهای آبرومند و همچنین تدارک امکانات مناسب برای ارایه تسهیلات در ورودشان به بخش های مختلف مرزی جدیت به خرج داده و  اقدام‌هاي عملی نمایند.