پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

28 مرداد 1395

امیدواریم با تلاش فعالان اربعین خدماتی در خور شان و رضایت زائران ابا عبدالله(ع) در ایام منتهی به اربعین ارائه شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ایلام از شناسایی و جانمایی پنج نقطه برای فعالیت اقتصادی و معیشتی خبر داد و یادآور شد: افرادی که مایل درآمد زایی در ایام اربعین حسینی هستند، می توانند برای استفاده از این مکان ها متقاضی شوند.


حشمت اله عسگری روز چهارشنبه در نشست کمیته پشتیبانی ستاد اربعین در استان ایلام اظهار کرد: با اتخاذ تمهیدهای لازم درصددیم به منظور ارائه خدمات مطلوب و مناسب به زائران حسینی، امکان اسکان و پذیرایی از زائران به تعداد 150 هزار نفر در شبانه روز را فراهم کنیم.

 

وی افزود: اقدام هایی به منظور تامین انبار، ماشین یخچال دار، نانوایی سیار، تامین آرد و نان و همچنین جذب کمک های نقدی و غیر نقدی مردم و همکاری و همراهی استان های معین و سایر استان ها و نهادها، خیران، موسسات مالی در دست اقدام است.

 

عسگری تاکید کرد: اکنون بانک اطلاعاتی از تجهیزات ترابری زمینی و هوایی توسط این کمیته تهیه شده و در حال ثبت اطلاعات تکمیلی در خصوص امکان برخورداری از ماشین آلات، تانکر آب، موتورسیکلت، آمبولانس، مینی بوس، اتوبوس و خودروهای سواری برای این ایام هستیم.

 

وی همچنین از طراحی و تهیه موکب هایی با سازه های متحد الشکل و آرم مشخص در مسیرهای منتهی به شهر مهران خبر داد و گفت: منابع مالی مورد نیاز برای تهیه و استقرار این موکب ها در مسیرهای حمیل - ایلام - ایوان - چرداول، دهلران و مهران تامین شده است.

 

وی ابراز امیدواری کرد با تلاش و همکاری همه اعضای کمیته پشتیبانی و سایر فعالان در ستاد اربعین استان ایلام امسال خدماتی در خور شان و رضایت زائران ابا عبدالله(ع) در ایام منتهی به اربعین ارائه شود.

 

به گزارش تحلیل ایران، در ایام اربعین سالانه بیش از دو میلیون زائر از سراسر کشور از طریق مرز بین المللی مهران بدلیل برخورداری از مزیت نزدیکی و کوتاهی مسافت تا مراکز مذهبی عراق تردد می کنند.