جمعه 7 اردیبهشت 1403

26 مرداد 1395

تدارکات گسترده و جهادی پلیس ایلام برای امنیت اربعین

فرمانده انتظامی استان ایلام با تأکید بر ضرورت برنامه ریزی منسجم و تلاش جهادی برای اربعین گفت: بهسازی و دو بانده کردن محورهای مواصلاتی منتهی به مرز مهران باید در اولویت برنامه های مسئولان قرار گیرد.


سردار "نورعلی یاری" در نشست هماهنگی یگان های انتظامی استان ایلام برای مراسم اربعین امسال اظهار داشت:

برقراری امنیت زائران اربعین حسینی در سال های اخیر مهمترین ویژگی این مراسم بزرگ بوده است. وی با اشاره به برخی اشکالات و کمبودها در این مراسم طی دو سال گذشته بر ضرورت برنامه ریزی منسجم و تلاش جهادی تأکید کرد و گفت:

با وجود تلاش های صورت گرفته ، جاده های استان ظرفیت کافی و کامل برای حجم زیاد زائران حسینی در اربعین را ندارد. فرمانده انتظامی استان ایلام در ادامه خواستار توجه جدی مسئولان به موضوع دو بانده کردن مسیرهای منتهی به مرز مهران شد

و گفت: بهسازی جاده های استانی نقش مهمی در کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین خواهد داشت.

نیازمندی های اربعین اولویت بندی شود سردار "سید صادق حسینی" فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام در این نشست با تأکید بر مشارکت سپاه پاسداران در تأمین امنیت زائران حسینی در اربعین گفت:

بایستی نیازمندی های اربعین از هم اکنون اولویت بندی شده و بر اساس برنامه زمان بندی اجرایی شود. وی با اشاره به معایب و محاسن سال های اخیر در برگزاری مراسم اربعین اظهار داشت:

تلاش ها بایستی در راستای تسهیل در سفر زائران تشدید شود. فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) در ادامه بر ضرورت ساماندهی ایستگاه های صلواتی و پارکینگ های شهر مهران در مسیر تردد زائران تأکید کرد و گفت:

پیش بینی های لازم برای حجم زیاد زائران حسینی در پارکینگ ها و اسکان آنها بایستی از هم اکنون انجام شود. استمرار ملاقات های مرزی برای اربعین سرهنگ" یدا.. شرفی" جانشین مرزبانی استان ایلام نیز در این نشست طی سخنانی با اشاره به امنیت مطلوب در مرزها با کشور عراق گفت:

مرزبانی برنامه ریزی های خود را از ماه های اخیر آغاز کرده و مصمم است در کنار سایر یگان های نظامی و انتظامی ، امنیت اربعین را به صورت کامل محقق کند. وی با تأکید بر استقرار تجهیزات فنی و تخصصی در پایانه مرزی مهران گفت: مرزبانی از امکانات ویژه ای برای کنترل مرزها در ایام اربعین استفاده خواهد کرد. جانشین مرزبانی استان ایلام گفت: ملاقات های مرزی بین مرزبانان دو کشور ایران و عراق از ماههای اخیر آغاز شده و تا حصول هماهنگی کامل در زمینه سفر زائران اربعین حسینی ادامه خواهد یافت.