شنبه 1 اردیبهشت 1403

26 مرداد 1395

ثبت‌نام ۵۰ هزار نفر برای زیارت اربعین تا به امروز

معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به ثبت‌نام قطعی متقاضیان سفر عتبات عالیات در ایام عرفه گفت:‌ برای این دوره از سفرها افزایش صد‌در‌صدی را در نظر گرفته‌ایم.


حمید محمدی در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره نام‌نویسی قطعی از متقاضیان سفر به عتبات در ایام عرفه اظهار کرد:‌

ثبت‌نام قطعی متقاضیان سفر در ایام عرفه آغاز شده و امسال شاهد افزایش صد در صدی اعزام را مدنظر خواهیم داشت. وی ادامه داد: این دوره از اعزامها که ثبت‌نام قطعی آن در حال انجام است در بازه زمانی 15 شهریور تا 15 آبان ماه خواهد شد و قیمتها نیز تغییر محسوسی نسبت گذشته نخواهد داشت. آمار ثبت‌نام‌کنندگان سفر اربعین از 50 هزار نفر عبور کرد معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت درباره نام‌نویسی از متقاضیان سفر به عتبات در مراسم اربعین حسینی گفت: ثبت‌نام از متقاضیان از شنبه گذشته در سامانه سماح آغاز شده و تاکنون بیش از 50 هزار نفر تقاضای خود برای این سفر را ثبت کرده‌اند. محمدی درباره هزینه‌های روادید و بیمه زائران نیز اظهار کرد: نرخ ویزا در روزهای آتی نهایی خواهد شد اما طبق برنامه‌ریزیها تصور می‌کنیم نرخ ویزا همانند سال گذشته باشد و مقداری هزینه بیمه اضافه شود.

وی عنوان کرد: هزینه پوشش کامل بیمه‌ای برای متقاضیان زیارت عتبات در مراسم اربعین حسینی که در سامانه سماح ثبت‌نام کنند با مبلغ 14 هزار تومان انجام می‌گیرد .