پنج شنبه 9 فروردین 1403

25 مرداد 1395

دیدار و گفتگوی رئيس كميته فرهنگي و مسئول طرح ياوران اربعين با رئيس سازمان تبليغات اسلامی

رئيس كميته فرهنگي به همراه مسئول طرح ياوران اربعين و امور استان هاي اين كميته، با حجت الاسلام والمسلمين دكتر خاموشي رئيس سازمان تبليغات اسلامي درباره مسايل فرهنگي اربعين گفت وگو كردند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، رئيس كميته فرهنگي به همراه مسئول طرح ياوران اربعين و امور استانهاي اين كميته، با حجت الاسلام والمسلمين دكتر خاموشي رئيس سازمان تبليغات اسلامي در محل اين سازمان ديدار و درباره مسايل فرهنگي اربعين گفت وگو كردند.
در اين نشست كه دكتر معممي مقدم، مدير كل سازمان نيز حضور داشت، حجت الاسلام دکتراحمدي گزارشی از سياست‌‌‌‌ها، برنامه‌‌‌‌ها و اقدام‌‌‌‌هایي فرهنگي اربعين و نقش هر يك از دستگاهها و موسسه‌‌‌‌های فرهنگي ارائه داد. وی از حضور خوب و با نشاط معاونت فرهنگي و تبليغ سازمان در كميته فرهنگي، همچنين هماهنگي خوب مجموعه‌‌‌‌هاي وابسته به سازمان با كار گروهي مختلف، قدردانی کرد. ایشان ايجاد شبكه‌‌‌‌هاي آموزشي، فرهنگي و اطلاعرساني با استفاده از ضريب مساجد، ائمه جمعه و جماعت و هيئت‌‌‌‌هاي مذهبي و تشكل‌‌‌‌هاي ديني را  از اقدام‌‌‌‌هاي 95سال كميته فرهنگي بر شمرد و لازمه موفقيت اين طرح را حمايت و راهبري جدي¬تر سازمان تبليغات در كنار شوراي سياست گذاري ائمه جمعه دانست.
در ادامه رئيس سازمان تبليغات اسلامي با اشاره به برخي مشكلات و تجارب سال 94  گفت: راهحل اساسي براي حل مشكلات در تهران، گشودن مرز ديگري در استان كرمانشاه است، تا از بار سنگيني كه مردم قهرمان استان ايلام و مهران در آن ايام متحمل ميشوند، كاسته و رضايت زائران نیز  تامین و زائران بيشتري به اين سفر اعزام شوند. ايشان اطلاع رساني، توجيه و آموزش زائران با استفاده از رسانه‌‌‌‌های جمعي و شبكه‌‌‌‌های مذهبي كشور را در انتخاب مسير و سفري مطلوب و پر بازده، موثر دانست. ایشان خواستار اطلاع رساني دقيق از وضعيت خدمات، نقشه راهنما، وضعيت اسكان و خدمات فرهنگي شد و بيان داشت ستاد اربعين بايد مديريت كلان و راهبري اين كار را به عهده بگیرد و از ظرفيت هيئتهاي مذهبي و تشكل‌‌‌‌های ديني براي ساماندهي و ارائه خدمات استفاده شود.
حجت الاسلام دكتر خاموشي بر فعال کردن هيئت‌‌‌‌های مذهبي و ايجاد شبكه هيئت¬هاي معين براي استان¬هاي مرزي كه مبادي خروجي و ورودي زائرانند تاکید کرد و  از تلاش و خدمات شهرداري تهران در ارائه خدمات شايسته به زائران در سال 94 در استان ايلام تقدير و تشكر نمود.
ايشان آگاه ساختن مردم به توقف كوتاه در كربلا، بسنده کردن به زيارتی مختصر و اجتناب از اقامت چند روزه را ضروري خوانده و گفت برخي آسيب-هاي رفتاري نيز مشاهده ميشود که براي رفع آنها بايد با آموزشها و مراقبتهاي ويژه، اقدامهاي اصلاحي صورت گیرد.
رئيس سازمان تبليغات اسلامي توجه به رعايت اخلاق و سنتهاي موكبداران عراقي در مراسم اربعين از سوي ايرانيان را لازمه تعامل صحيح و تكريم ميزبان دانست و گفت ما نبايد سنتها و فرهنگ خود را تحميل و حاكم كنيم. ايشان رعايت بهداشت فردي و محيط را از اولويتهاي فرهنگسازي در ايران دانست و گفت بهترین شيوه براي فرهنگسازي در اين حوزه اقدام‌‌‌‌ها و رفتارهاي عملي است.