شنبه 8 اردیبهشت 1403

25 مرداد 1395

در نشست مشترک برخی مسئولین ورزش بانوان و کارگروه بانوان اربعین مطرح شد: جامعه ورزشی بانوان یکی از مهم ترین ظرفیت های بالقوه در ترویج فرهنگ اربعین است

جلسه کمیته تخصصی تولید محتوا در کارگروه بانوان کمیته آموزشی-فرهنگی ستاد اربعین کشور، با ریاست سرکار خانم دکتر لاله افتخاری و حضور برخی مسئولین ورزش بانوان و دیگر اعضای این کارگروه برگزار شد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین،  جلسه کمیته تخصصی تولید محتوا در کارگروه بانوان کمیته آموزشی-فرهنگی ستاد اربعین کشور، با ریاست سرکار خانم دکتر لاله افتخاری و حضور برخی مسئولین ورزش بانوان و دیگر اعضای این کارگروه برگزار شد.

مسئولین ورزش بانوان ضمن تاکید بر ضرورت بصیرت افزایی در ورزشکاران، تبیین معارف اهل بیت(ع) و ارائه آموزش های دینی و قرآنی به آنان، مشارکت ورزشکاران بانو در مراسم راهپیمایی عظیم اربعین را فرصتی مناسب در این جهت دانستند.

این مسئولین، جامعه ورزشی بانوان کشور را یکی از ظرفیت های بالقوه در ترویج فرهنگ اربعین برشمرده و تبلیغ و ترویج فرهنگ اربعین توسط نخبگان جامعه را امری لازم عنوان کردند و نقش بسزای کارگروه بانوان در تحقق این امر در حوزه بانوان کشور و جهان، مورد تاکید مسئولین ورزش قرار گرفت.

برنامه ریزی برای اعزام منسجم ورزشکاران بانو به پیاده روی اربعین، برگزاری همایش های تخصصی، تامین محتوای آموزشی برای ورزشکاران توسط مبلغین ستاد و برگزاری نشست های مشترک بین ورزشکاران ایران و عراق در موسم اربعین، از جمله موارد بررسی شده در این نشست بود.

محورهای تولیدمحتوای آموزشی وفرهنگی در هسته علمی کارگروه بانوان اربعین تعیین شد

جلسه هسته علمی ذیل کمیته تخصصی تولید محتوا در کارگروه بانوان کمیته آموزشی-فرهنگی ستاد اربعین کشور، با ریاست سرکار خانم دکتر لاله افتخاری و حضور اساتید و فرهیختگان علمی و فرهنگی، روز شنبه 23 مرداده ماه برگزار شد.

تعیین سرفصل های آموزشی و فرهنگی حوزه بانوان ضمن تاکید بر موضوعاتی از جمله ایجاد وحدت، استکبارستیزی، عفاف و حجاب و سبک زندگی حسینی مورد بررسی اعضای هسته علمی کارگروه بانوان قرار گرفت. و مسئولیت های آموزشی محتواهای مصوب، به اعضای حاضر در جلسه نیز سپرده شد.

شناسایی، جهت دهی و همسوسازی ظرفیت های بالفعل در تولید محتوا، فعال سازی ظرفیت های بالقوه ی تولید محتوا و برنامه ریزی برای برگزاری کارگاه های  تخصصی، از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.