سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

25 مرداد 1395

اربعین بزرگ‌ترین اجتماع بشری است و این اجتماع قدرتمند، دوستداران اهل‌بیت را بیمه می‌کند.

اربعین حسینی فرصت خوبی است که ولایت مداری، فرهنگ غنی و مهمان‌نوازی خود را به دنیا نشان بدهیم.


کریم حمیدوند ظهر یکشنبه در اولین جلسه هماهنگی ستاد اربعین شهرستان نهاوند با اشاره به برگزار نشدن فریضه حج تمتع امسال، گفت: اربعین حسینی برای نظام ویژه و مهم است و بعثه مقام معظم رهبری به اربعین حسینی توجه خاصی دارند.

وی محرومیت ملت ایران از مناسک حج را با محرومیت امام حسین (ع) از این فریضه در سال ۶۱ هجری مقایسه و مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی را یک حرکت فرهنگی و دینی توصیف کرد و گفت: اربعین بزرگ‌ترین اجتماع بشری است و این اجتماع قدرتمند، دوستداران اهل‌بیت را بیمه می‌کند.

حمیدوند گفت: اربعین حسینی فرصت خوبی است که ولایت مداری، فرهنگ غنی و مهمان‌نوازی خود را به بیرون از مرزها صادر کنیم.

فرماندار نهاوند با تأکید بر تشدید نظارت و مدیریت منظم این مناسبت مذهبی، گفت: در ایام مراسم اربعین باید ایستگاه‌های صلواتی با کمک هیئت‌های مذهبی و کمیته‌های مردمی برای خدمت به زائران فعالیت داشته باشند و در این ایام جایگاه‌های سوخت و تعمیرگاه‌های خودرو بدون مشکل و تعطیلی فعالیت کنند.

وی عنوان کرد: به‌طورقطع امسال استقبال برای حضور در کربلا هم‌زمان با اربعین حسینی به‌ویژه در نهاوند به‌واسطه قرار گرفتن در مسیر عتبات عالیات بسیار گسترده خواهد بود.

حمیدوند تاکید کرد: باید پذیرایی از زائران حسینی به‌گونه‌ای باشد که در سفرهای بعدی این زائران رغبت کنند چند روز قبل به نهاوند بیایند و با میل و اشتیاق بیشتر از شهر نهاوند دیدن کنند.