جمعه 10 فروردین 1403

25 مرداد 1395

تاكيد نماينده ولي فقيه درامور حج وزيارت بر الگو گرفتن از سبك زندگي امام رئوف

حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني همزمان با شب ميلاد امام هشتم حضرت ثامن الححج در جمع كثيري از زائران حرم رضوي به بيان فضائل حضرت علي ابن موسي الرضا (ع) پرداخت.


 نماينده ولي فقيه درامور حج وزيارت درجمع عاشقان و دوستداران شمس الشموس ثامن الائمه كه در مسجد گوهرشاد گرد آمده بودند، با تبيين سبك زندگي امام رضا، برخي از نكات برجسته زندگي آن امام همام را برشمرد و خواستار الگو گرفتن جامعه اسلامي از امام هشتم وسبك زندگي ايشان شد.

حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر يكي از مشخصه هاي بارز زندگي امام رضا (ع) را آزاد انديشي ذكر كرد و برگزاري جلسات مناظره با صاحبان اعتقادات مختلف را نشانگر آن دانست.

نماينده ولي فقيه در ادامه برخي از توصيه هاي حضرت ثامن الحجج (ع) را يادآور شد و رعايت آداب واخلاق اسلامي و احترام به ديگران را از جمله اين موارد عنوان كرد.

وي همچنين رعايت ادب، اهانت نكردن و دشنام ندادن به ديگران را ازديگر مصاديق مورد تأكيد حضرت رضا ذكر كرد و با بيان شواهدي از قرآن كريم و تبيين اين ارزش مهم اخلاقي تصريح كرد كه تخريب ديگران كار خلافي است كه متأسفانه در جامعه ما مرسوم شده است، در حالي كه امام توصيه به عقلانيت ، گفتگو و تضارب آرا داشتند.