پنج شنبه 30 فروردین 1403

24 مرداد 1395

در جلسه یاوران معنوی اربعین مطرح شد؛ اربعین؛ نمایش وفاداری به مکتب استکبار ستیز حسینی

پیاده روی و همایش بزرگ معنوی و باشکوه اربعین نشان دهنده وفاداری شیعیان به مکتب امام حسین(ع) بوده و همیشه این راه پرعزت و افتخار را ادامه داده و خواهند داد.


حجت الاسلام والمسلمین امینی، مشاور استاندار در امور روحانیون استان قزوین، درجلسه ستاد یاوران معنوی اربعین حسینی که درسالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزارشد، با اشاره به حضور میلیونی دلدادگان عاشق خاندان سید وسالار شهیدان در این همایش بزرگ و معنوی، گفت: شیعیان و پیروان مکتب اباعبدالله الحسین (ع) ازسایر فرق اسلامی و حتی ادیان دیگر به عنوان زائر در اربعین  شهادت آن حضرت در کربلا گرد آن کانون الهی طواف می کنند.

وی این همایش گسترده را مانور قدرت مسلمانان خواند و افزود: همایش اربعین حسینی در حقیقت تجلی قدرت امت اسلامی است و آثار و برکات فراوانی در خنثی سازی توطئه های کور دشمنان دارد

مشاور استاندار قزوین در امور روحانیون همچنین بر نهادینه کردن فرهنگ اصیل و اسلامی اربعین حسینی در جامعه تاکید کرد.

ضرورت انتقال فرهنگ عاشورا به جهانیان

حجت الاسلام نعمت اللهی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین نیز در این جلسه، گفت: پیاده روی و همایش بزرگ معنوی و باشکوه اربعین نشان دهنده وفاداری شیعیان به مکتب امام حسین(ع) بوده وهمیشه این راه پرعزت و افتخار را ادامه داده و خواهند داد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین، با تاکید بر ضرورت انتقال فرهنگ عاشورا به جهانیان از طریق همایش بزرگ اربعین، خاطرنشان کرد: حضور میلیونی در مراسم اربعین حسینی، جهانیان را متوجه فرهنگ عاشورا و اهمیت این واقعه بزرگ را خواهد کرد.

حجت الاسلام نعمت اللهی به هماهنگی اعزام کاروان های اربعین حسینی از استان قزوین و حضور روحانیون در این کاروان ها اشاره کرد و بیان داشت: حوزه علمیه قزوین می تواند حضور روحانیون در کاروان ها را به خوبی مدیریت نماید.

 

حجت الاسلام عباس افشار به عنوان مسئول کارگروه ياوران معنوي اربعين در استان نيز در خصوص اين همايش عظيم گفت: همایش  پیاده روی اربعین حسینی تاثیرات فراوان فرهنگی و فرا ملی دارد. حوزه علمیه استان قزوین مثل گذشته و با توجه به اينكه اين پیاده روی میلیونی نماد قدرت اسلام و مکتب اهل  بیت(ع) است حضور فعال خواهد داشت و طلاب و روحانيون اين حوزه، اساتيد و مديران آن نيز در اين همايش بزرگ شركت ميكنند