جمعه 10 فروردین 1403

23 مرداد 1395

اسکان 700 هزار نفر از راهپیمایان اربعین حسینی توسط ستاد بازسازی عتبات

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: سال گذشته 350 هزار نفر از راهپیمایان اربعین حسینی را اسکان دادیم و امسال تلاش داریم این میزان را به 700 هزار نفر برسانیم.


حسن پلارک در گفت‌و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس گفت: مسئولیت کمیته مشارکت مردمی، اسکان و تغذیه راهپیمایان اربعین حسینی بر عهده ستاد بازسازی عتبات عالیات است که کار خود را آغاز کرده است.

وی ادامه داد: تلاش داریم ظرفیت پذیرش زائران را امسال دو برابر کنیم و دو برنامه جدیدی که قرار است، انجام شود این است که تدابیر اسکان زائران سازماندهی استانی شده است و استانداران در هر استانی از طرف وزارت کشور مسئول شدند که سهمیه محل اسکانی که برایشان در نظر گرفته شده است را در عتبات و در مرزهای ورودی و مسیرهای داخلی کشور ایجاد کنند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات افزود: اتفاق دوم این است که با تدبیر دوستان عراقی، تلاش داریم ظرفیت پذیرش در سامرا و کاظمین را اضافه کنیم؛ به گونه‌ای که بتوانیم زائران را در این ایام به گونه‌ای تقسیم کنیم که در سامرا و کاظمین هم بیتوته داشته باشند.

پلارک اظهار داشت: سال گذشته برای اسکان 350 هزار نفر ظرفیت ایجاد کرده بودیم که بنا داریم امسال این تعداد را به 700 هزار نفر برسانیم.