پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

21 مرداد 1395

ضرورت حفظ و تقویت روحیه انقلابی و جهادی در برگزاری اربعین حسینی

رییس ستاد اربعین کرمانشاه در جلسه هماهنگی برنامه های اربعین حسینی، گفت: کلیه کمیته ها با روحیه انقلابی و جهادی در برگزاری برنامه های اربعین حضور فعال داشته باشند


نخستین جلسه ستاد ساماندهی اربعین حسینی با حضور جمعی از مسؤولان، فعالان فرهنگی و روحانیان در استانداری کرمانشاه برگزار شد.

جعفر همتی، مشاور عالی استاتدار کرمانشاه با بیان اینکه 14 کمیته در جهت برگزاری هرچه باشکوه تر اربعین حسینی تشکیل شده است، ابراز داشت: کمیته اسکان، تغذیه، اعزام، اطلاعات، امنیتی و انتظامی، سوخت، زیر ساخت، اطلاع رسانی و مستندسازی، بهداشت و درمان، مشارکت های مردمی، امداد و نجات، حمل و نقل، هماهنگی سیاسی و کنسولی به بخش های مختلف واگذار شد.

همتی، مشاور عالی استاتدار کرمانشاه با تأکید بر خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی، مطرح کرد: لازم است کلیه کمیته ها با روحیه انقلابی و جهادی  و بدون در نظر گرفتن مسؤولیت اداری این مهم را در اولویت و کارهای خود قرار دهند.

رییس ستاد اربعین با اشاره به تأکیدات رهبر انقلاب، گفت: اربعین فرصتی است که بتوانیم قدم کوچکی در راه خدمت به مردم بر داریم، از این رو خدمت در این زمینه از واجبات به شمار می رود.

وی در ادامه افزود: خدمت رسانی به مردم در این ایام افتخاری بزرگ است، باید از ظرفیت مشارکت های مردمی و جوانان اتقلابی و مذهبی و همچنین هیئات مذهبی نهایت استفاده را کرد.

این مسؤول ابراز داشت: تلاش جوانان خودجوش مردمی استان در سنوات گذشته که با برپایی موکب و ایستگاه صلواتی به صورت شبانه روزی در داخل و خاک عراق کار کردند قابل تقدیر است.

همتی بیان داشت: تمامی ظرفیت های اسکان  درشهر کرمانشاه و مسیر منتهی به مرز مهران مجهز شود و کلیه خدمات عمومی از قبیل برق سرویس بهداشتی آب شرب در این مکان ها مجهز گردد.

رییس ستاد اربعین تأکید کرد: برای امام حسین(ع) و زائرانش باید ارزش قائل شویم و بهترین خدمات را چه در مسیر رفت و چه در برگشت باید برای آن ها فراهم کنیم.

همتی در پایان مطرح کرد: جلساتی هم با خیرین و نیروهای مردمی مشتاق در امر خدمت رسانی به زائران خواهیم داشت و تلاش ما به نحوی خواهد بود که بتوانیم با کمک هیئات مذهبی در طول مسیر از کنگاور به سمت مرز مهران خدمات خوب و همچنبن موکب هایی را برپا کنیم.